בשנתיים האחרונות אנחנו חווים התעוררות בתחום התיירות. כראיה לכך, יותר ויותר מלונות בוטיק נפתחים ברחבי הארץ. הפריחה של המלונות החדשים מאיצה במלונות ותיקים יותר לשדרג את חבילת האירוח, את הנראות, כדי להתאים את עצמם לתייר המקומי והבינלאומי שמעוניין בחופשה הכי מפנקת שיש. 
 
אחד מהמלונות הללו הוא המלון הסקוטי בטבריה, שנמצא במתחם שתפקד כבית חולים במאה ה–19, שייך לכנסייה הסקוטית ומופעל על ידי נציגיה בישראל. המלון הוא למעשה מובלעת בלב העיר הצפונית. בניגוד למלונות שאנו בדרך כלל רגילים אליהם, עם בריכה ורעש ובלגן, כאן שומרים על אווירה סולידית, שמתאימה בין היתר לזוגות שמעוניינים לברוח לזמן קצר מהמציאות הלוחצת. זה אומר, למשל, שלא תשמעו קריוקי מהחדרים. במקביל, קיימת דרישה - שלא מקפידים ליישם אותה - להימנע מלדבר בקול בטלפונים סלולריים בשטחים הציבוריים. 

 
בזכות הדוקטור

המלון, כאמור, יושב על שרידיו של בית חולים, שאותו הקים ד״ר דיוויד ואט טוראנס. זה דאג לרווחת התושבים בעיר ובסביבתה והקים את המוסד הרפואי. בית החולים תפקד למעשה כבית יולדות עד שנת 1959. אחרי סגירתו הוא הוסב לבית הארחה. ב–1999 החליטה הכנסייה הסקוטית לשנות את ייעודו - למלון בוטיק יוקרתי. במקום אפשר ליהנות היום ממבני אבן שמורים, המוקפים בגנים ומשקיפים אל הכנרת. מדובר בסך הכל ב–66 חדרים, ביניהם 16 סוויטות שעברו לאחרונה שיפוץ.
 
בשטח המלון פועלים מרתף יינות ובר סקוטי. בתפריט: 50 סוגים של וויסקי וג'ין. מדי פעם המקום מארח הופעות חיות. יש גם ספא יוקרתי ומסלול הליכה קצר שטובל בירוק וחוזר בזמן: עם צמחי תבלין, תערוכת תמונות וכלים מבית החולים הישן וממצאים ארכיאולוגיים שנתגלו במקום. כחלק מהשדרוג של הסוויטות, מי שיתארח בהן יוכל ליהנות מקוקטייל של אחר הצהריים במרפסת הענקית, מדרינק בבר הוויסקי וגם משירותי קונסיירז' אישיים. הסוויטות המשופצות צופות אל הכנרת וממוקמות בשני מבני אבן שנקראים "בית הדוקטור" ו"בית הכומר". לעיצוב שמשלב קלאסי ומודרני אחראים האדריכלים עדנה ואלן וילסון. בזכות העבודה שלהם זכה המלון בתעודת הוקרה מטעם המועצה לשימור מבנים ואתרי התיישבות.

המלון הסקוטי. צילום: סיון אסקיו
המלון הסקוטי. צילום: סיון אסקיו

 
כידוע, הישראלים לא מדלגים בקלות על הסעיף הקולינרי של חבילת האירוח. לכובע השף של המסעדה במלון נכנס אורן קיסרי, שמתמחה במטבח האירופי אבל דואג לשלב במנות שלו נגיעות ים תיכוניות. המטבח משתלב נפלא עם המגוון הרחב של היינות שניתן למצוא במרתף, שאותו תוכלו לבחור ולצרפו לארוחה. יש לציין כי המטבח במלון הסקוטי לא כשר ואפשר למצוא כאן מנות מגוונות של מאכלי ים. במקביל יש כמובן מנות נוספות ולא מעט אופציות צמחוניות ושלל סלטים. 

 
תוכנית ההתנתקות

השקט, האוכל, האלכוהול והספא, שבו יש גם חמאם וג'קוזי (שעבורם תצטרכו להיפרד מסכום של 1,800־2,700 שקל - לילה וארוחת בוקר) יוצרים את התנאים המושלמים לבטלה ולהתפנקות. קפיצה קצרה לסדנת טעימות במרתף יין, שיטוט בגינת הירק, רביצה סתמית בבריכה או עיסוי בספא - ולא תאמינו איך החופשה עברה לכם כל כך מהר.

המלון הסקוטי. צילום: סיון אסקיו
המלון הסקוטי. צילום: סיון אסקיו
  
אם אתם בכל זאת מתעקשים להזיז את עצמכם, אז אנחנו בתקופה מצוינת לטיולים באזור הצפון. החופים בכנרת, למשל, עדיין לא עמוסים בנופשים. תוכלו לנסות את הזולות בחוף "בורה בורה" - חוף רחצה פרטי, בתשלום, שנמצא בצד המערבי של הכנרת (הכניסה מכביש 90). דרך נוספת להתחבר לטבע ולהתנתק מהעולם היא לקפוץ למפל הנסתר עין שבע (עין איוב) שנמצא ליד כפר נחום. הירידה למעיין נמצאת לא רחוק מכנסיית בית פטרוס. פשוט צריך לרדת במדרגות האבן ולפנות ימינה במקביל לכנרת. בשבתות ובחגים קשה לפספס את נקודת הירידה, משום שמעבר לכביש חונים רכבים רבים. במורד המדרגות תראו רחבה ובה מבנה, שאותו תצטרכו לעבור ולהמשיך לרדת עד המפל, שמסתתר מאחורי צמחייה. 
 
המפל אינו טבעי - צינור מזרים את המים, שבהמשך ממשיכים אל הכנרת. המים התגלו כשקדחו במקום. הם בעלי מליחות קלה וזורמים לתוך ברכונת אבן נמוכה. זהו מקום נהדר לבילוי אינטימי, לפיקניק ולטבילה קלה. למקום מגיעים בנסיעה בכביש 87. כמאה מטר אחרי הכנסייה תראו את המדרגות, מצד ימין של הכביש. 


המעיין הנסתר. צילום: מיטל שרעבי
המעיין הנסתר. צילום: מיטל שרעבי

 
על הסוס

אם אתם מעוניינים לצפות בטבע ממקום גבוה, תוכלו לשלב בתוכנית שלכם טיול סוסים רומנטי. מחוות הסוסים של ורד הגליל יש אפשרות לצאת לטיול רכיבה מודרך. תעברו בין היתר בשיפולי רמת כורזים ותזכו לתצפית מרהיבה אל הכנרת ורמת הגולן (145 שקל לסיור של שעה לאדם). כמובן שיש באזור עוד אופציות רבות לבילוי, אטרקציות יבשות ורטובות. אפשר למשל לרדת לפארק הירדן, לזרום בשיט קיאקים, וגם לצאת לטיול באחת משמורות הטבע והמעיינות באזור. או שפשוט לא לעשות כלום - ליהנות מרגע של שקט.