סגירת השמיים לחו"ל גרמה לישראלים לחזור למקורות ולנפוש שוב בארץ. גם אילת, בירת התיירות הישראלית, שסובלת לא פעם מיחסי ציבור גרועים בשל מחירי לינה מופקעים ועומס של בני נוער רעשניים, זוכה להתעניינות מחודשת מצד הנופשים הישראלים. אף על פי שאני משתדלת להימנע מכל מה שעמוס ורועש, החלטתי לתת הזדמנות לעיר הדרומית ולגלות מה יש לה להציע בקיץ. ונתחיל מהמובן מאליו: ים, ים ועוד קצת ים. אילת שופעת במלונות עם בריכות וספא מפנקים, אבל אי אפשר לבקר בעיר הדרומית בלי לבלות חלק ניכר של היום בים ובחופים הפתוחים.

כבר כשנכנסים אל העיר, אם בטיסה ואם ברכב, אפשר להרגיש איך ברגע אנחנו מורידים הילוך ומתחילים להיכנס לאווירת החופשה. התחנה הראשונה, עוד לפני שעולים על בגד ים, היא ארוחת בוקר במסעדת "פאגו פאגו" (מרינה אילת 99) הוותיקה בעיר. המסעדה, ששוכנת על הטיילת, נפתחה באמצע שנות ה־80 ומאז נתפסה כאחת ממסעדות הסושי המובילות בעיר. המסעדה מציעה בין היתר תפריט דגים ובשר עשיר. בעקבות הקורונה הוחלט לשנות מעט את הקונספט ולפתוח את שעריה גם בשעות הבוקר. סועדים משכימי קום יכולים ליהנות מתפריט עשיר, שכולל שקשוקות במגוון צבעים; לחם בריוש קלוי שמעליו נחים בשלווה סלמון מעושן, ביצים עלומות, רוטב הולנדייז וטוביקו שחור; סביח במחבת בציפוי פיתה; פנקייק; גרנולה ומגוון סלטים. הכל טרי ומוגש בנדיבות.

מסעדת ''פאגו פאגו'' (צילום: מיטל שרעבי,ליאור אבולעפיה)
מסעדת ''פאגו פאגו'' (צילום: מיטל שרעבי,ליאור אבולעפיה)

התחנה הבאה שלנו היא שמורת האלמוגים, שהיא גם שמורת הטבע הדרומית ביותר באילת. זוהי ללא ספק אחת משמורות הטבע היפות שתראו, מעל ומתחת לפני המים. השילוב של המדבר והים מושך מדי שנה כשלושה מיליון מבקרים. בשמורה יש שוניות ייחודיות, אלמוגים ודגים צבעוניים.

כזכור, בסוף החורף פקדה את האזור סופה קשה, שפגעה בשונית והחריבה את קו החוף של אילת. כ־60% מהכיסוי העליון של השונית נפגע - ולמעשה, יש שמעריכים שיעברו עשרות שנים עד שתשוקם. בחודשים האחרונים, לא מעט בזכות הקורונה, שגרמה לכך שפחות מבקרים הגיעו למקום - הייתה לשונית אפשרות להתחיל בשיקום הארוך. שמורת האלמוגים מחולקת לשניים: האחד כולל את כל המתקנים - מקלחות, שירותים, סככות, כיסאות ומיטות חוף, שירותי חוף - ומציל, והכניסה אליו בתשלום. הכניסה אל השני (דרומי) חינמית, ובו בדרך כלל ניתן לראות משפחות רבות שעושות קמפינג. בשני החלקים אפשר ואפילו מומלץ לעשות שנורקלינג ולראות את כל פלאי הטבע שמסתתרים מתחת לאף שלנו. אחרי שתשרפו קלוריות בשחייה במים הקרירים, תוכלו להתרווח מתחת לצִלונים וליהנות מהשלווה.

מחירים: מבוגרים - 35 שקל, נוער - 18 שקל. בתקופת הקורונה יש להזמין מקום בחוף מראש, כי יש הגבלת כניסה של עד 400 איש. 

אם אתם מעדיפים לצאת מהשמורות המוכרות ולגלות פינות טבע חדשות, לא רחוק משמורת האלמוגים נמצא חוף ישן־חדש - "חוף המשאבות" קוראים לו. זהו אחד משני החופים ששוחררו בשנים האחרונות מידי חברת החשמל וקצא"א. החוף שהיה בידי חברת החשמל הוא חלק מרצועה באורך 500 מטר שחזרה לתושבי אילת. זהו עדיין לא חוף מוכרז, כך שאין מציל, אז צריך לשים לב לכך. בעתיד תשתרע הטיילת של אילת עד לנקודה זו, והיא תחבר את החוף לשאר הרצועה. כרגע עדיין ניתן לראות על החוף שני צינורות, שרידים לפעילות של חברת החשמל במקום. תוכלו למצוא פינה שקטה וליהנות מהבריזה. 

פעילות ימית (צילום: מיטל שרעבי,ליאור אבולעפיה)
פעילות ימית (צילום: מיטל שרעבי,ליאור אבולעפיה)


במרחק פסיעה מחוף המשאבות נמצאת אטרקציה די חדשה: "אילת איילנד" - בר צף שהכניסה אליו מחוף הדקל. "האי הצף", כמו שמכנים אותו האילתים, הוא מתחם מגניב שכולל רפסודה צפה, שעליה מיטות שיזוף, מזרני ציפה, גלשני סאפ, ציוד צלילה וכמובן בר.

כדי להיכנס למתחם ולהשתמש במתקניו תשלמו כ־150 שקל לאדם ליום - בסכום הזה אתם יכולים גם להשתמש בסאפים וליהנות ממשקה קל.

מי שמעוניין בפעילות קצת יותר אתגרית יכול לעלות צפונה אל "קיסוסקי - ספורט ימי" (דרך פעמי השלום 1, אילת), שנמצא בסמוך לקניון "מול הים". בחוף תוכלו ליהנות מארוחה קלה ודרינק אל מול הים, או לצאת להרפתקה באחת מהאטרקציות: אבובים, "בננה", "קרייזי שארק" (אבוב ישיבה לכחמישה אנשים), יאכטות לנהיגה עצמית (ללא רישיון) - שמכילות עד 12 אנשים, רכיבה מודרכת על אופנוע ים, ריחוף במצנח ים ועוד. זהו אחד מספקי האטרקציות הוותיקים והמוכרים בעיר, כך שהמקום די מלא בנופשים פעורי עיניים שירדו מאטרקציה כזאת או אחרת.

מחירי האטרקציות נעים בין 50 שקל ל"בננה" לאדם ועד 400 שקל לשכירת יאכטה קבוצתית. טלפון: 072־3922437.

 דרך טובה ליהנות מהים אבל גם להתחבר לנפש היא תרגול יוגה. לכן התחנה האחרונה שלי היא מפגש עם לידר זיתון, בעלת סטודיו "אילת היוגה". לידר מציעה שיעורי יוגה למתחילים ולמתקדמים, ולחובבי האטרקציות היא מציעה יוגה סאפ - שזה בעצם שיעורי יוגה על סאפ בים האדום. העלות של יוגה סאפ היא 50 שקל לאדם. באמצעות סירה מגיעים אל מתחם סאפים שמחובר אל קרקעית הים. תוך שמירה על שיווי משקל אפשר ליהנות מתרגול יוגה, כשברקע רחש הגלים והנוף של חופי אילת.

סאפ יוגה (צילום: מיטל שרעבי,ליאור אבולעפיה)
סאפ יוגה (צילום: מיטל שרעבי,ליאור אבולעפיה)

בזכות שיתוף פעולה עם תאגיד התיירות של אילת מציעה לידר גם שיעורי יוגה חינמיים מול הים בחוף דן, בימים ראשון, שלישי ושישי בשעות 10:00־11:30.

בכלל, כדאי שתדעו שבמהלך הקיץ התאגיד יערוך מגוון אירועים חינמיים. כך למשל תוכלו לפתוח את הבוקר בשיעור יוגה על קו המים ולסיים עם רדת השמש בשיעור פילאטיס מול הים בחוף ניין ביץ'. כמו כן, תוכלו לשנות כיוון ולהשקיף אל קו החוף כאשר תצטרפו לסיור חתירה חינם בסאפ בחוף אקסטרים (בהרשמה מראש: 054־4882277).

מלבד חופים מדהימים ופעילות ימית, אילת מציעה מגוון אפשרויות בילוי - מסעדות טובות, ברי יין וגלריות. במדור הבא אנסה לתת טעימה ממה שמתרחש בעיר למי שמחפש חופשה עם ערך מוסף תרבותי, שבה לא צריך לעלות על בגד ים אפילו פעם אחת.