אחרי שנה לא פשוטה לכולנו - וכשהאפשרות לנסוע לחופשות בחו"ל עדיין לא מספיק אטרקטיבית - ישראלים רבים יוצאים לנפוש ברחבי הארץ. בחודש האחרון ניתן לראות פריחה מחודשת של בתי האירוח, הצימרים והמלונות - מדן ועד אילת.

המגמה צפויה להתרחב ככל שניכנס לקיץ, ובעוד משפחות רבות בוחרות באופציה של בילוי אינטימי בצימר, יש לא מעט שדווקא מעדיפים חופשה אורבנית במלון עם כל הפינוקים שזכורים לנו מהחיים שלפני הקורונה - כאלה שאומנם נראים קצת אחרת, אבל בהחלט מצליחים לספק את החוויה.

בין שלל המלונות שפתחו את שעריהם, נמצא מלון "ענבל" הירושלמי - אחד המלונות הוותיקים בבירה. כשחושבים על חופשה בירושלים, בדרך כלל מדמיינים התרוצצות מאתר לאתר בעיר העתיקה ומלון שמגיעים אליו רק כדי לשים ראש לפני שקורסים מכל ההליכות ושוכחים ממנו כבר כשעוזבים את העיר.

במלון "ענבל", שכבר עבר מספר עשורים עם התייר הישראלי, מנסים לחבר את האהבה לעיר העתיקה לאהבה שלנו לבטן־גב, ומאפשרים למטיילים לשלב בין חופשת פינוקים לנופים הירושלמיים ולאווירה הייחודית שניתן למצוא רק בבירה. בשל החשיבה המעט שונה שלו לעומת מלונות אחרים בירושלים, הוא מצליח לאחרונה למשוך לא מעט ישראלים שמבקשים להתנתק מהשגרה, להוריד הילוך ולבוא לנוח ללילה מפנק.

המלון, שבו 331 חדרים, מתוכם 52 חדרים יוקרתיים וסוויטות, מציע למטיילים ולנופשים אירוח בדרגה גבוהה (חמישה כוכבים פלוס), והוא ממוקם באזור שממנו ניתן לצאת לבילויים בעיר הבירה, בשוק המתעורר לחיים ובאטרקציות המקומיות.

המלון, שבשל הקורונה היה סגור תקופה ארוכה, עבר שיפוץ ושדרוג של החדרים והחללים המשותפים, והוא כולל מתקנים מגוונים כמו בריכה, חדר כושר, ספא מצוין, לאונג' ומסעדות. בקיצור, יש בו כל מה שצריך כדי שיהיה לכם קשה לעזוב.

 חדרים חדשים במלון ענבל (צילום: עודד סמדר)
חדרים חדשים במלון ענבל (צילום: עודד סמדר)

ותיקי העיר בוודאי זוכרים את מלון "ענבל", שנמצא ליד גן הפעמון, ושהפך לחלק מהותי מההיסטוריה המקומית ואירח מנהיגים, אנשי רוח וידוענים מרחבי העולם. המלון תוכנן לפני 40 שנה על ידי האדריכל וחתן פרס ישראל יעקב רכטר, בהשראת האדריכלות הביזנטית. אם תביטו מבחוץ, תוכלו להתרשם מצורת המבנה שמזכירה מצודה גדולה. בעוד המראה החיצוני נשמר, פנים המלון זכה למתיחת פנים על ידי מיכאל אזולאי. אזולאי הצליח לשמור על החזות הקלאסית, אך הכניס בו טאץ' עדכני, צבעוניות וסמלים שמחברים את המלון לנוף הירושלמי הנשקף ממנו.

את חתימת ידו העיצובית ניתן להרגיש בחדרים היפהפיים, שמשדרים שיק עם נוחות ופונקציונליות ובהם מרפסות מהממות שצופות אל הנוף הפתוח, אך גם בחללים המשותפים שנראים קלאסיים ומשלבים נגיעות של צבע. בהתחשב בהגבלות הקורונה, ניתן להרגיש ספייס גם כשמבלים מחוץ לחדר, וליהנות מההקפדה על הניקיון והאסתטיקה.

את האדפטציה לרוח התקופה אפשר להרגיש גם בחדר האוכל, בארוחת הבוקר או הערב - הם מצליחים לשמור מצד אחד על הנחיות הקורונה וההיגיינה, אך מספקים את העושר שאנחנו מורגלים אליו. זאת אומרת שאת הררי הגבינות, המטבלים והירקות מחליפים כלים קטנים ומעוצבים, ואת המאכלים החמים מגישים לכם מבעד למחיצות זכוכית.

גם אם אתם מתכננים בילוי לילי בעיר, אל תוותרו על מה שנחשבת גולת הכותרת בעינינו של המלון - מסעדת 02, שממוקמת בקומת הכניסה. המסעדה הכשרה מציעה תפריט ירושלמי מודרני, ששואב את השראתו מהאופי המיוחד של העיר, השווקים והריחות. המסעדה כוללת מנות מוקפדות, שנראות מצוין וטעמן מענג, בדגש על טריות ומרכיבים מקומיים. ואם אתם לא מספיק רעבים לארוחת ערב כבדה, כדאי לעצור שם לפחות לדרינק מול הנוף הירושלמי.

מחירים: החל מ־1,350 שקלים באמצע שבוע ללילה לזוג, כולל ארוחת בוקר. 1,630 שקלים בסוף שבוע.

פעילות לילדים בעמק צורים (צילום: אפרת כהן)
פעילות לילדים בעמק צורים (צילום: אפרת כהן)

מה עושים בעיר?

אם אתם מטיילים עם ילדים, כדאי שתתוודעו לאטרקציה או שתיים כגיבוי. מלבד טיול בעיר העתיקה, ברחובות הציוריים ובשווקים, ירושלים מלאה באטרקציות שמתאימות לקטנים וגדולים. אחת מהן מחכה לכם בגן הלאומי עמק צורים.

הגן הלאומי מציע למשפחות חוויה ארכיאולוגית שמשלבת אהבה להיסטוריה והרפתקנות. כך שאם יש לכם חיבה לגילוי אוצרות, תוכלו לקחת חלק בחוויה הזאת ולנסות לגלות פיסה מההיסטוריה. כחלק מהחוויה המקסימה הזאת, התגלו כבר עשרות ממצאים על ידי המבקרים, כמו קמע מצרי מהתקופה הפרעונית, ראשי חץ בבליים, תכשיטים ומטבעות נדירים.

ואם זה לא מספיק, באתר מציעים גם משחק ניווט סלולרי לכל המשפחה. באמצעות מפה ואפליקציה תוכלו לנווט דרך נקודות שונות בגן לאומי עמק צורים, לפתור חידות ולגלות מקומות חדשים ועל הדרך ללמוד בקלילות על ירושלים, על עמק צורים ושרידי הר הבית.

שעות פעילות: החוויה הארכיאולוגית - בשעות 9:00־13:00 (האתר פתוח עד 15:00). משך הפעילות: כשעה וחצי.
מחירים: 24־19 שקלים לחוויה הארכיאולוגית. 85 שקלים למשחק ניווט סלולרי (עד שבעה משתתפים).
לפרטים: 6033*.

מופע בעיר דוד (צילום: קובי הראתי, עיר דוד)
מופע בעיר דוד (צילום: קובי הראתי, עיר דוד)

ירושלים לא נחה גם אחרי שעות החשיכה, כך שאם נשארה בכם קצת אנרגיה תוכלו לקפוץ למופע הלילה של עיר דוד. המופע "הללויה", שמוצג תחת כיפת השמיים, מוקרן בטכנולוגיה עילית על גבי עתיקות עיר דוד וחושף את סיפור תחייתה של ירושלים הקדומה.

לפני למעלה מאלפיים שנה, עם חורבן ירושלים החלה גלות בבל הארוכה. כ־70 שנה אחרי כן נחמיה בן חכליה רתם את האימפריה הגדולה בעולם לצאת למסע אל ארץ הקודש ולהקים מחדש את ירושלים. הסיפור של בניית ירושלים מחדש מסופר בצורה נעימה, עם המון אפקטים ובצורה קלילה כך שגם ילדים יוכלו ליהנות ולא להשתעמם.

שעות המופע: 19:30, 20:15, 21:00, 21:45. משך המופע: כשעה ורבע.
מחירים: 65־54 שקלים.