עדיין עושים את הדבר המעצבן הזה בטיסה? כדאי שתפסיקו מיד

מחיאות כפיים ברגע הנחיתה נראות תמימות, אך דיילת אוויר מגלה מדוע המנהג הזה מרגיז את הצוות ועלול אפילו לסכן את הנוסעים. האמת שמאחורי המחווה הנפוצה, שחשבנו שנשארה בשנות ה-80, שכדאי לכם להפסיק לאלתר

מיטל שרעבי צילום: פרטי
מחיאת כפיים במטוס
מחיאת כפיים במטוס | צילום: שאטרסטוק
2
גלריה

הרגל נפוץ בטיסות שנראה תמים לחלוטין מתברר כמטרד אמיתי לצוותי האוויר - וייתכן שגם מסוכן. דיילת ותיקה חושפת מדוע מחיאות הכפיים בנחיתה שכולנו מכירים עלולות להיות הרבה יותר מסתם מנהג מביך.

ברברה בצ'ילרי, דיילת ארגנטינאית בעלת ניסיון רב, פרסמה לאחרונה בטיקטוק אזהרה מפתיעה: "למרות שרבים נוהגים למחוא כפיים כשהמטוס נוגע בקרקע, אני ממליצה בחום להימנע מכך." הסיבה המפתיעה? הטייסים כלל אינם שומעים את ה"הוקרה" הזו בשל דלת תא הטייס האטומה - כך שהמחווה מאבדת את משמעותה המקורית.

אך מסתבר שיש סיבות חמורות הרבה יותר להפסיק לחלוטין את המנהג. בצ'ילרי חושפת שעד שהמטוס עוצר לחלוטין, הנוסעים והצוות עדיין בסכנה פוטנציאלית. "מרגע הנגיעה בקרקע ועד העצירה המוחלטת, תקלות קריטיות עלולות להתרחש - כשל בלמים, הפעלת מנגנוני חירום, או אפילו התפוצצות צמיג", היא מזהירה.

התרחישים האלה עלולים להוביל לפינוי חירום - סיטואציה שבה מחיאות כפיים תהיינה לא במקום. יתרה מכך, מומחי תעופה מדגישים שהמחווה יכולה להתפרש בכמה מדינות ככזו שמזלזלת במקצועיות של הטייסים, כאילו הנחיתה הבטוחה היא הפתעה ולא תוצאה של מיומנות מקצועית.

נוסעים במטוס
נוסעים במטוס | צילום: שאטרסטוק

"כשאתם מוחאים כפיים, אתם למעשה מתעלמים מהעובדה שנחיתה בטוחה היא תוצאה של עבודת צוות מורכבת," מסבירה בצ'ילרי, "לא רק הטייסים אחראים לכך, אלא גם צוות הקבינה, פקחי הטיסה והצוות הקרקעי - כולם חלק מהמאמץ הזה."

אז מה כן אפשר לעשות?

הצוותים ממליצים על גישה פשוטה - המתינו לסיום הטיסה והודו באופן אישי לצוות ביציאה מהמטוס. טייסים ודיילים בדרך כלל עומדים ליד היציאה, זו ההזדמנות האידיאלית להביע הערכה אמיתית.

בסופו של דבר, זו בחירה אישית אם למחוא כפיים או לא - אבל כדאי שתדעו את ההשלכות האפשריות. ומה שבטוח, הבטיחות והסבלנות צריכות להיות בעדיפות עליונה עד שהמטוס מגיע סופית אל שער היציאה.

תגיות:
תעופה
/
טיסות
/
תיירות
/
טייסים
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף