חגיגת יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל של ארגון "תגלית" התקיימה במהלך סוף השבוע בשיתוף עם שגריר ישראל בגרמניה, רון פרושאור, ושגרירות ישראל בגרמניה. את החלק האומנותי פתחה להקת המחול "אלון יזרעאל" בשלושה ריקודים ישראליים, ולאחריהם עלה בשיא הערב הזמר שלומי שבת להופעה לצד בתו מנור ובנו אביהו. 

להקת המחול "אלון יזרעאל" (צילום: פרטי)

בחגיגה השתתפו מאות מראשי היהודית בגרמניה ואירופה, וכן השגריר רון פרושאור; גידי מרק, מנכ"ל "תגלית"; עדינה ומאיר שמיר, מבעלי השליטה במבטח-שמיר ויו"ר הועד המנהל של "תגלית" בישראל; יורם רוט, נשיא "תגלית" בגרמניה; ובוגרי "תגלית" מרחבי גרמניה ואירופה. 

חגיגות יום העצמאות של ''תגלית'' בברלין (צילום: בועז ארד)
חגיגות יום העצמאות של ''תגלית'' בברלין (צילום: בועז ארד)

להקת המחול ''אלון יזרעאל'' (צילום: פרטי)
להקת המחול ''אלון יזרעאל'' (צילום: פרטי)

חגיגת יום העצמאות סיכמה שורה של אירועים שקיימו "תגלית" ושגרירות ישראל בגרמניה בשבוע האחרון. ביום הזיכרון לשואה ולגבורה קיימו טקס זיכרון במחנה הריכוז זקסנהאוזן, גם בו הופיע שלומי שבת, אל מול הקהילה היהודית המקומית.

ביום רביעי "תגלית" קיימה אירוע לאנשי עסקים ישראלים ומקומיים, בחסות שגריר ישראל בגרמניה רון פרושאור ואסתר ליאס, הנספחת הכלכלית בברלין. באירוע השתתפו בין היתר נציגי אמזון גרמניה, חברת קונטיננטל, שוורץ גרופ – תאגיד הקמעונאות הגדול באירופה, בית ההוצאה לאור אקסל שפרינגר; בנק UniCredit, והמועדון הכלכלי גרמניה-ישראל. לראשונה הצטרפה גם משלחת של נציגים מהפורומים הצעירים של "תגלית" – תכנית המנהיגות ""תגלית" אקסל" וכן הפורום העסקי הצעיר של "תגלית".

חגיגות יום העצמאות של ''תגלית'' בברלין (צילום: בועז ארד)
חגיגות יום העצמאות של ''תגלית'' בברלין (צילום: בועז ארד)

"היום, יותר מתמיד, חשוב להרים את קרנה של ישראל ולהאיר את חשיבות פרויקט "תגלית" בשימור יחסי ישראל והתפוצות", אמר גידי מרק מנכ"ל "תגלית". "אנו עומדים בפני ביקוש אדיר של צעירים יהודיים מרחבי העולם המבקשים להשתתף בתוכניות "תגלית" השונות, להכיר את ישראל ואת הישראלים וללמוד על יהדותם. אנו פועלים ללא לאות לאפשר לכולם להגיע ארצה לתוכניות איכותיות ולגייס את המשאבים הנדרשים לקיום הקבוצות הרבות מכל העולם".

הוא סיכם: "ימים כאלה, שבין יום השואה וימי הזיכרון והעצמאות בה אוהבי ותומכי "תגלית" חוגגים יחד עמנו ומתחייבים להמשיך ולתרום למען קיום והגדלת הפרויקט בעתיד ממלאים את ליבי בגאווה והערכה. עד היום השתתפו כ-8000 צעירים יהודיים גרמנים בתוכניות "תגלית" בישראל". 

"תגלית" הינו פרויקט של ממשלת ישראל ותורמים יהודים בשותפות עם קהילות יהודיות ברחבי העולם. התורמים השותפים לפרויקט, רואים בו חלק מהשקעתם במדינת ישראל ובקשריה עם יהדות התפוצות. הארגון מביא ארצה צעירים יהודים בגילאי 18-26 לסיור של עשרה ימים. עד היום השתתפו ב"תגלית" מעל ל-800,000 צעירים. "תגלית" הינו הגוף המחבר לישראל את המספר הגדול ביותר של צעירים יהודים מרחבי העולם, ובונה עבורה כיפת ברזל ציונית-אסטרטגית.