עורכת הדין איילת השחר סיידוף הגיעה אל מפתן ביתו של ח"כ משה גפני כדי למסור לידיו צו גיוס עבור נכדו גבריאל בן ה-18. עוד הודיעה לו עורכת הדין כי בשל החוק יסוד ללימוד תורה, הם הכריזו מלחמה. סיידוף שוחחה עם אריה אלדד ואיתן כבל על פעולותיה והבהירה: "זה חוק בזוי".

מחלוקת בקואליציה סביב הצעת החוק של יהדות התורה: "לא עומדת על הפרק" 

"לכשעצמו, הוא חוק בזוי, והבחירה להניח אותו אתמול מראה לנו שאין עם מי לדבר. אנחנו זועמות, וגם גפני אמר שזה בטעות – הטיימינג הוא פרט שולי, זה 2% בכל השיחה כרגע. אנחנו זועמות על החוק הזה בכלל, איזה מין דבר הזה? לבוא ולהשוות ישיבה במזגן עם ספרי לימוד למי שהולך ועושה שירות משמעותי שלוש שנים ותורם למען המדינה? להשוות בין האמא החרדית לאמא החרדה? אנחנו לא ישנות".

"ועוד היום?", הוסיפה, "אחרי שביטלו את עילת הסבירות כשהילדים שלנו חשופים לתביעות בבית הדין בהאג? באותה העת, ילך ויגיד מר גפני שהנכד שלו גבריאל לא מתגייס כי הוא צריך להחזיק תורה על עם ישראל, אבל זה שקר גס. מחזיקים תורה על עם ישראל בגיל 30".

היא הדגישה: "בג"ץ אמר כבר משנת 2005 שזה לא חוקי. אנחנו בשנת 2023. בית המשפט החליט אחרי אינספור פניות שזה לא חוקי. בג"ץ קבע שזה פוגע בכבוד המשרתים ובביטחון המדינה. ממתי מחזיקים תורה על עם ישראל בגיל 18? זה אסור. החוק צריך להיות שוויוני – אם הוא לא יהיה שוויוני הוא לא יהיה חוקי. חוץ מלעוור אותנו שנה אחרי שנה איפה ניסו? אי אפשר". 

המחאה נגד חוק הגיוס בבני ברק (צילום: בן כהן)

לבסוף, שיתפה: "יש לי ילד, חייל קרבי, ועוד שניים שעתידים להתגייס. אחד בעוד שנה וחצי, ואחד בעוד ארבע שנים. אנחנו כבר אומרות לילדינו: 'או כולם או אף אחד'. תראו, אני לא אהיה היחידה. אם אני אשתף פעולה עם הנרטיב השקרי הזה יבוא חורבן על הבית כך או אחרת. בכל מקרה, אנחנו נלך לאבדון. בכל מקרה, המדינה הזו תיפול. כרגע, אנחנו מצילות את הילדים שלנו. תראו, אם מחר תהיה מלחמה – המילואימניקים לא יבואו, החרדים לא יתגייסו, אז למה שאני אשים את הילד שלי שם. בכדי שיחזור בארון? אני לא פוליטיקאית, אני אמא". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM