בימים האחרונים החל תיקון של קו מים נוסף לעזה, השלישי במספר, מישראל לבני סוהילה שבדרום רצועת עזה - כך דווח הערב (שני) בכאן 11. הקו נהרס על ידי צה"ל בזמן התמרון הקרקעי באמצעות קבלני משנה. העבודות על צינור המים באורך כשני קילומטרים, צפויות להימשך כחודש.

הרעב בעזה הוא אמצעי לחץ בידי חמאס על ישראל, אבל הוא אמיתי

כוחות צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)

עוד דווח כי גורמי ביטחון הסבירו כי בניית הקו מאפשרת המשך לחימה ברצועה גם בצל הלחצים הבינלאומיים באשר לסוגייה ההומניטרית. לדברי גורמי הביטחון בניית הקו תסייע בעתיד לפינוי אוכלוסייה מאזור רפיח טרם כניסת צה"ל. עוד דווח כי הדבר לא נעשה כחלק מקלף מיקוח באשר למשא ומתן לשחרור החטופים.

הסיוע ההומניטרי שישראל מספקת הוא על רקע דיווחים שונים ברחבי העולם על רעב בעזה. באו"ם טענו בשבוע שעבר שלפחות 10 ילדים מתו מתת-תזונה. לפי הדיווחים השונים הרעב ניכר במיוחד בצפון הרצועה, שבה קושי גדול יותר להעביר סיוע. בחסות הרעב, התרחש אסון המשאית שבו נהרגו עשרות פלסטינים כשהתנפלו על משאית הסיוע ברצועה.

תקרית המשאית בעזה בה בוצע ירי לעבר תושבים (צילום :דובר צה"ל)

בתוך כך, ארבעה מטוסי סיוע הומניטרי ממרוקו נחתו אתמול בישראל, ועושים כעת את דרכם לרצועת עזה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אפשר למלך מרוקו מוחמד השישי להכניס את הסיוע לרצועה, וזאת מבלי לעדכן על כך מראש את קבינט המלחמה - שעודכנו בנושא רק בתחילת השבוע, לאחר שהדברים סוכמו מול המרוקאים - כך דווח הערב ברשת 13.

מוקדם יותר היום, דווח כי צה"ל והמנהל האזרחי בהנחיית המל"ל ניהלו ביממה האחרונה מבצע חריג לחילוצם של יותר משבעים יתומים עזתים ליהודה ושומרון, כך אמרו ב-N12. לפי הדיווחים, במסגרת המבצע היתומים עברו בתוך ישראל - כולל בפאתי ירושלים. המחווה ההומניטרית החריגה הייתה לבקשת שגרירות גרמניה, ונעשתה על אף שחמאס ששולט על הרצועה אינו מוכן לנקוב אפילו בשם החטופים החיים ובמספרם.

הרס בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
הרס בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)