תושבים מפונים ומשפחות החטופים ציינו את ליל הסדר

קיבוצים ברחבי הארץ ציינו אתמול מסורת ארוכת שנים של ליל סדר משותף בו משתתפים החברים, שלרוב נערך במרוכז בחדר האוכל של הקיבוץ. אך עבור חברי הקיבוצים שפונו לאחר טבח השבעה באוקטובר, החג השנה יצוין הרחק מהבית.

כ-500 חברי קהילת בארי ערכו ליל סדר פרטי במתחם בכיכר החטופים בתל אביב, עם הגדה מיוחדת שנכתבה ועוצבה במיוחד עבור האירוע – וכמובן הודפסה בדפוס בארי. במקביל, התקיים בבית אריאלה ליל סדר של משפחות החטופים.

לכתבה המלאה

ליל הסדר של קהילת בארי (צילום: אבשלום ששוני)
ליל הסדר של קהילת בארי (צילום: אבשלום ששוני)

ילדי בארי בהם אמילי הנד בליל-הסדר בכיכר החטופים (צילום :דוברות קיבוץ בארי)

אלפי חמושים בצפון הרצועה; ארה"ב מזהירה כי המאבק בחמאס עלול להימשך שנים

שישה חודשים לתוך המלחמה העקובה מדם, ולא בטוח שהסוף נראה לעין. למרות הצהרות הממשלה והעומד בראשה בנימין נתניהו, כי ישראל נמצאת "כפסע מניצחון", גורמים אמריקאים מזהירים בשיחה עם ה"ניו יורק טיימס" כי הלחימה בחמאס עלולה להימשך עוד שנים רבות.

עד כה, ישראל טוענת כי הרגה כ-26 אלף פלסטינים ברצועת עזה, מתוכם כמחצית הם אנשי ארגון הטרור חמאס (זאת לעומת הנתונים שמפרסם משרד הבריאות של חמאס, לפיהם נהרגו כ-33 אלף פלסטינים. מספרים אלו, כמובן, מבוססים על הערכות בלבד שכן קשה לאמוד את היקף ההרג המדויק בצל הכאוס השורר ברצועה). גורם מודיעין ישראלי ששוחח עם העיתון, אישר כי למרות הלחימה הקשה בצפון הרצועה, לפי הערכות עדיין שוהים באזור 4,000-5,000 מחבלי חמאס. 

לכתבה המלאה

כוחות צה''ל בצפון הרצועה  (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל בצפון הרצועה (צילום: דובר צה''ל)

שני מפקדים בכוח רדואן חוסלו; אזעקות ללא הפסקה בצפון 

צה"ל תקף וחיסל הבוקר (שלישי) באמצעות כלי טיס של חיל האוויר במרחב דרום לבנון את חסין עלי עזקול, מחבל מרכזי במערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. עזקול היה מעורב רבות בפעילות המערך ולקח חלק בתכנון וההוצאה לפועל של מגוון פעילויות טרור. לטענת צה"ל, סיכולו מהווה פגיעה משמעותית ביכולת המערך והארגון במרחב. בנוסף, במהלך הלילה חוסל במרחב ארזון המחבל מחמד ח'ליל עטיה, מחבל מרכזי ביחידה האווירית של כוח רדואן בארגון הטרור חיזבאללה. במסגרת תפקידו עטיה היה מעורב בהכנה וביצוע של מתווי טרור לשטח הארץ.

זמן קצר לאחר החיסול הופעלו אזעקות רבות ובטווח חריג וארוך מהרגיל בגליל העליון בשל חשש לחדירת כלי טיס עוין בלוחמי הגטאות, מזרעה, רגבה, עכו והקריות. הדי פיצוץ נשמעו דרומית לנהריה - ככל הנראה יורטו שתי מטרות אוויריות.

לכתבה המלאה

חיסול מחבל חיזבאללה בלבנון (צילום: דובר צה''ל)
חיסול מחבל חיזבאללה בלבנון (צילום: דובר צה''ל)

מתקרבים לרפיח: דיווח - ישראל מקימה מחנה אוהלים ענק ליד ח'אן יונס

על פי דיווחים בריטיים, תמונות לוויין שנותחו על ידי סוכנות הידיעות AP מציגות מתחם אוהלים חדש שנבנה ליד ח'אן יונס בדרום רצועת עזה, כאשר צה"ל ממשיך לאותת על תכנון כניסה קרובה לרפיח.

ישראל הודיעה כי היא מתכננת לפנות אזרחים מרפיח במהלך מתקפה צפויה על העיר הדרומית, שבה מאות אלפי בני אדם מצאו מקלט במהלך המלחמה. צה"ל אמר שהוא לא היה מעורב בבניית האוהלים.

תמונת לוויין רבות מציגות אוהלים ומגורים מאולתרים אחרים שנבנו סביב אזור מחנה הפליטים תל אל-סולטן ביום שבת האחרון. תל א-סולטן הוא חלק ממחנה הפליטים העירוני ברפיח, אחד משמונה ברצועת עזה שנבנו עבור משפחות שנמלטו מהלחימה.

לכתבה המלאה

רפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
רפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

נאסרה כניסה של פרופ' ישראלי לאוניברסיטת קולומביה

אוניברסיטת קולומביה מנעה אתמול את כניסתו של פרופ' שי דוידאי למתחם הראשי בקמפוס, בו הוא משמש כמרצה ועוזר הוראה. כרטיסו האישי של דוידאי הושבת, מבלי שעודכן על כך מראש וללא סיבה נראית לעין. במקום התפתחו מהומות כשתומכי הפרופ' דרשו לאפשר את כניסתו. דוידאי התעמת עם המאבטחים וסמנכ"ל האוניברסיטה שנכח במקום, קאס האלווי.

היום פרסם דוידאי הודעה פומבית, בה כתב: "אני רוצה לשלוח מסר למר קאס הולוואי מאוניברסיטת קולומביה. אתה בחור טוב, ראיתי את זה בעיניים שלך היום, אז אני לא מצליח להבין למה לא אפשרת לי להיכנס לאוניברסיטה, בזמן שלמפגינים פרו-חמאס הותר להפגין".

לכתבה המלאה

הפגנה פרו-פלסטינית בניו יורק (צילום: רויטרס)
הפגנה פרו-פלסטינית בניו יורק (צילום: רויטרס)

הטיל שאותר בים המלח מיועד לשאת ראש נפץ גרעיני

על פי דיווח של הבלוג בטוויטר 'אינטלי טיימס - إنتل تايمز - Intelli Times', מרבית מהטילים הבליסטיים האיראניים, ששוגרו לישראל, למעט אחד שתועד בקוטר 124 ס"מ, היו מדגם חייבר ובקוטר 74 ס"מ.

הטיל הבודד שתועד בים המלח יכול לשאת בעתיד גם ראש נפץ גרעיני בקוטר שהופיע בתוכנית הגרעין הצבאית שנחשפה. דובר משרד החוץ האיראני טען אתמול במסיבת עיתונאים כי תוכנית הגרעין נועדה למטרות שלום בלבד, זאת בניגוד לדברי בכיר משמרות המהפכה שהזהיר: "טהרן עשויה לשנות את מדיניות הגרעין אם האיומים הישראליים יימשכו".

לכתבה המלאה

טיל בליסטי נחת בים המלח (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
טיל בליסטי נחת בים המלח (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

תמונת הטיל הבליסטי בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]