הופסקה עבודתו של המרצה הבכיר באוניברסיטה העברית, לאחר שהתקבלו נגדו תלונות על הטרדות מיניות.



גורם בכיר באוניברסיטה מסר היום (רביעי) ל"מעריב-אונליין" כי הודעה שיצאה לתלמידים הבהירה כי המרצה לא יחזור ללמד בפקולטה למדעי הרוח בתחילת השבוע. בהודעה שנשלחה לסטודנטים נכתב: "אלו ימים לא פשוטים עבור המחלקה ועבור כל אחד/ת מאיתנו באופן אישי. המחלקה והפקולטה עושות את כל הנדרש כדי להבטיח את קיומם התקין של הקורסים אותם העביר המרצה".



סגנית יו"ר תא ירושלמיות, לנה רומנובסקי, אמרה בתגובה להשעיית המרצה: "אנחנו מאמינות שזו ההחלטה הנכונה, בשביל הביטחון של כל הסטודנטיות, בשביל המתלוננות עצמן וגם להרתעה הכללית".



עוד הוסיפה רומנובסקי והתייחסה לחשיבות ההחלטה: "מרצים צריכים לדעת שאם הם פוגעים מינית זה לא יעבור בשלום ויהיו לכך השלכות משמעותיות. עכשיו השאלה היא מה עושים להבא, איך מונעים מקרים כאלה וכיצד מקצרים את הליך הטיפול בתלונות. חשוב לזכור שעבור המתלוננות התהליך עדיין לא נגמר".



הסטודנטים הלומדים בחוג בו המרצה מלמד, הם אלו שדרשו להשעותו מתפקידו. בעקבות פרסום התלונות בתקשורת, שלחו הסטודנטים מכתב מחאה להנהלת האוניבסיטה בדרישה להשעותו. במכתב מתחו ביקורת על התנהלות האוניבריטה שאיפשרה למרצה ללמד עד לחופשת הפסח: "מוזר לנו שבשבוע האחרון טרם היציאה לחופשת, המשיך המרצה המדובר להעביר שיעורים לסטודנטים בקמפוס".



עוד טענו הסטודנטים: "אנו חושבים שאין זה ראוי, מבחינה אתית, שמרצה המצוי תחת בירור משמעתי בנוגע להטרדה מינית של מספר סטודנטיות, ימשיך ללמדנו כאילו הכל כשורה. אנו מצפים מהנהלת האוניברסיטה למנוע מאותו מרצה להעביר שיעורים לתלמידים כל עוד הבדיקה מתנהלת".



כזכור לפני כחודשיים נחשף כי הגיעו תלונות מצד סטודנטיות אשר לומדות בחוג בו מלמד המרצה, על הטרדות מיניות מילוליות חריפות. על פי החשד, באחד המקרים, בזמן שהייה משותפת בחו"ל מטעם האוניברסיטה, פנה המרצה אל הסטודנטית ואמר לה: "כל התימניות חמות במיטה, גם אותך אפרק".