הפרשה החדשה של דרעי: בסביבתו של שר הפנים אריה דרעי מנסים לשדר עסקים כרגיל, ומקורבים אליו שמאמינים בחפותו וניקיון כפיו, אומרים הערב (רביעי) למעריב אונליין: "הכל גלוי וידוע. אנחנו מכירים את כל הטענות והן נבדקו כבר לפחות שלוש פעמים על ידי שלושה גורמים שונים ולא נמצא דבר". יחד עם זאת, הם לא מתביישים להודות: "החשש של דרעי ושלנו זה שעכשיו בעקבות ההד הציבורי, הרשויות טיפסו על עץ גבוה ויהיה קשה לרדת ממנו. צו איסור הפרסום שהוצא אתמול היה מופרך ומיותר, שכן לא הייתה סיבה כלל להוציא אותו".

מקורב הבקי היטב בפרטים חשף בפני מעריב את מה שהוביל לבדיקה: "הכל החל מבדיקה של רשות המסים בעקבות פנייה של התנועה לאיכות השלטון ותנועה נוספת, שביקשו לבחון תחקיר של אחד מכלי התקשורת בעקבות הצהרת ההון של  דרעי. מדובר על דירה שדרעי מכר לאחיו בירושלים ועל דירה בבעלות הבת שלו ביישוב ספסופה, שנרכשה מהכספים השייכים לה בלבד. דרעי מסר דיווח בהצהרת ההון שלו על הכל, ולמרות זאת נערכה בדיקה ברשות המסים, שלא העלתה דבר. איש לא נחקר בעניינה והחומר הועבר ליועץ המשפטי לממשלה, שלא מצא דבר ובוודאי לא משהו שמצדיק הליך פלילי. בעקבות הפנייה, מיהרו באופן תמוה להוציא צו איסור פרסום והחומר הועבר למשטרה לצורכי בדיקה בלבד".

על פי החשד, באותה הצהרת הון דיווח דרעי לכאורה כי מכר לאחיו מגרש בשכונת גבעת שאול בשווי של 4.2 מיליון שקלים, עליו הוקם בניין בן חמש דירות כשבבנק רשומה משכנתא על סך 7.5 מיליון שקלים. למרות הדיווח כביכול עדיין מופיע בטאבו שהדירות רשומות על שמו של השר. לטענת מקורביו, הליך רישומו של כל הפרויקט המכיל 88 יחידות דיור טרם הושלם ולכן לא ניתן היה להסיר את המשכנתא ולבצע שינוי שם. עוד טוענים המקורבים כי סכסוך שהתגלע בין אחיו של השר לשותפו בעסקה הוביל כביכול לפיצוץ הפרשה. להערכת גורמים ברשות המסים, הבית השני הרשום על שם בתו וחתנו "מפואר מידי" בכדי שיירכש על ידי זוג צעיר כביכול והחשש הוא כי הבית שייך לשר בעצמו.

דרעי בכנסת. צילום: מרק ישראל סלם


"אין פה כלום, בוודאי לא שחיתות"


"קיבלנו החלטה שלא לתקוף את הפרקליטות, לא את רשות המסים ולא את המשטרה - צריך רק להבין שזו פרשה שאין בה כלום ובוודאי לא פרשת שחיתות שתזעזע את אמות הספים במדינה", הדגיש המקורב. "מדובר בעסקה עם האח שבוצעה בשנים 2012–2013, בהן דרעי לא היה איש ציבור, ומעבר לכך - זה נעשה בהליך תקין. רכישת המגרש בוצעה על ידי אחיו ושותף נוסף שמערכת היחסים ביניהם עלתה על שרטון וזאת ללא קשר ונגיעה לשר. אריה ידע שהוא יימצא תחת זכוכית מגדלת לכן נזהר שבעתיים, כך שאין סיכוי שייפול חס ושלום. לא בכדי הוא ביקש להאיץ את הבדיקה וזאת תוך אמונה שבסופה ייקבע כי אין כל פגם בהתנהלותו".

כזכור, אתמול הוצא צו איסור פרסום גורף על הפרשה שעדיין אין יודעים על תוכנה ופרטיה. בעקבות פרסום פרטים כוללניים מיהר השר דרעי, לפנות אל היועמ"ש בבקשה להתיר את איסור הפרסום ככל שהפרשה נוגעת אליו. בעקבות פנייתו הוסר חלקית הצו ויחד איתה החלה חרושת שמועות אודות מהות הפרשה. בכל מקרה, במשטרה ובפרקליטות מציינים כי מדובר בהליך בדיקה בלבד ולא בהליך חקירה.