סערה נוספת סביב מינוי של ראש הממשלה: לפני כשבועיים מינה בנימין נתניהו את דיוויד קיז, צעיר אמריקני שעלה ארצה לפני מספר שנים, לתפקיד יועצו לתקשורת הזרה. לפי הפרסום בגל"צ הבוקר (שלישי), צעירה אמריקאית, בוגרת אחת האוניברסיטאות היוקרתיות שבארצות הברית, חשפה דרך חשבון הפייסבוק שלה האשמה קשה נגד קיז, וטענה כי הוא תקף אותה מינית לפני כשנתיים וחצי. הצעירה שיתפה את הציוץ של קיז בטוויטר על המינוי החדש שלו, וכתבה: "שתקתי במשך כמעט שלוש שנים, אבל נראה שעכשיו זה הזמן לדבר - הדובר החדש של ראש ממשלת ישראל הוא אדם שתקף אותי מינית, ואני כאן כדי לספר זאת בגוף ראשון. אני עדיין זוכרת באופן חד את האופן שבו זה קרה, יש לי גם עדויות שתומכות בכך".



התקיפה אירעה לכאורה בנובמבר 2013, בדירתו של קיז במנהטן, בעת שהצעירה הייתה סטודנטית בת 22. לדברי הצעירה, קיז, שניהל בזמנו ארגון לזכויות אדם, ביקש לפגוש אותה ולשוחח עמה על מאמר שכתבה בעניין מדיניות ישראל. על המפגש ביניהם כתבה הצעירה: "נפגשנו בבית קפה, היינו שם במשך פחות משעה כי המקום נסגר, ומכיוון שהיינו באמצע שיחה על ויכוח פוליטי ידידותי הסכמתי להגיע להגיע אליו לדירה. זה נראה לי תמים לחלוטין, אבל מהרגע שנשארנו לבד לא עניינו אותו עוד הדיבורים על פוליטיקה, הוא ניסה להכריח אותי לעשות דברים שלא רציתי לעשות, לא ראוי שאפרט אותם בפייסבוק".



"התנגדתי, אך הוא התעקש"



"התנגדתי, ניסיתי להיות מנומסת - אבל הוא התעקש. למעשה, אמרתי לו בפירוש 'לא' לפחות תריסר פעמים. לאחר שהתנגדתי להישאר בדירתו, הוא כפה את עצמו עליי באופן פיזי - רק לאחר שנעניתי לו הוא אפשר לי לעזוב את הדירה. אני זוכרת שנכנסתי למעלית בוכה ויצאתי לפני קומת הקרקע כדי שאוכל להסתיר את הדמעות מהשוער בכניסה לבניין. הייתי צריכה לומר משהו אז, בנובמבר 2013 הייתי חייבת ללכת למשטרה ולא להתעטף בבושה".



הצעירה הוסיפה כי עם הפרסום פנו אליה שתי נשים נוספות וטענו כי גם הן נפגעו מקיז. עדיין לא ברור האם הצעירה מתכוונת לפנות לרשויות בניו יורק ולהגיש תלונה בנושא. מטעמו של קיז נמסר בתגובה לפרסום בגל"צ: "אני מכחיש לחלוטין את הטענה. לא הייתה שום כפייה במפגש בינינו". חשוב לציין כי לפני הכניסה לתפקידו עבר קיז בדיקת פוליגרף בה נשאל בין היתר האם ביצע עבירות, הוא השיב שלא ועבר את הבדיקה בהצלחה.



רה"מ נתניהו. סערה סביב מינוי נוסף. צילום: מרק ישראל סלם