מואשם ברצח. פרקליטות מחוז חיפה הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד עלי סלמאן שומרי, בן 26, מעוספיא בגין רצח המנוח עימאד אבו רוקן ז"ל וכן ניסה הנאשם העלים ראיות והאזין האזנת סתר ללא היתר על פי דין. מכתב האישום עולה כי במהלך חודש מאי 2016 או בסמוך לכך, החליט הנאשם להאזין לשיחות הפרטיות של המנוח. לשם כך התקין הנאשם במכשירו הסלולארי של המנוח תוכנת ריגול "EXASPY" המאפשרת להאזין לשיחות הטלפון שניהל המנוח , וזאת ללא ידיעתו . הנאשם האזין במשך תקופה לשיחות, הקליט חלק מהן, ושמר אותן במחשבו הנייד של אחיו.



במהלך חודש אוגוסט 2016 נודע לנאשם כי המנוח התנגד לחזרתו של הנאשם לעבודה במפעל "אליאנס" בחדרה, בו עבד יחד עם המנוח בעבר. במועד שאינו ידוע במדויק למאשימה, החליט הנאשם להמית את המנוח. במהלך חודש נובמבר, בסמוך לשעה 22:00, יצא הנאשם מביתו, לשם מימוש ההחלטה, והגיע לעסק "בגט דין", בו עבדו צעיר בשם דניאל יחד עם בנו של המנוח -אדם.



הנאשם פגש את דניאל וביקש ממנו לעכב את חזרתו של אדם לבית המנוח. הנאשם רכש שישה בקבוקי בירה עבור דניאל ואדם על מנת שישתו אותן לאחר סיום העבודה. לאחר מכן שב הנאשם אל ביתו. סמוך לחצות החליף הנאשם חלק מהבגדים אותם לבש, עטה על פניו מסכה מאולתרת אותה הכין יום קודם לכן, נטל סכין לחיתוך בשר בעלת להב באורך של כ-16 ס"מ ויצא מהבית בכוונה לממש החלטתו.



בהמשך נכנס הנאשם לחצר בית המנוח והמתין בסמוך לשער הכניסה לחצר לחזרתו של המנוח מהמפעל, וזאת לשם מימוש ההחלטה. סמוך לשעה 00:30 הגיע המנוח בהסעה מהמפעל ונכנס לחצר ביתו. אז התנפל הנאשם על המנוח ודקר אותו באמצעות הסכין מספר דקירות.  כתוצאה מהדקירות המנוח התמוטט על הקרקע, ונפטר , לאחר מכן נמלט הנאשם לכיוון ביתו, כשבדרכו השליך את הסכין. בהגיעו לביתו הוריד הנאשם את בגדיו ושרף אותם בקמין.