שר החקלאות אורי אריאל קיים היום (חמישי) ביקורת פתע על תהליך יבוא הבשר החי לישראל באוניית ״באדר 3״ שעגנה בנמל אילת, יחד עם ח"כ יעל כהן פארן ועם ד״ר יורי שוב, וטרינר בכיר במשרדו. מדובר במשלוח הגדול ביותר שהגיע לישראל בשנה האחרונה. לפי הבדיקות הראשוניות עולה כי במשלוח הבקר, בו 9,782 עגלים, נרשמו 17 מקרי תמותה, ומתוך 21,000 כבשים במשלוח 40 מתו במהלך המסע.



הביקורת באה כחלק ממדיניות משרד החקלאות לצמצום המקרים של צער בעלי חיים, ובפרט בקרב המשלוחים החיים המגיעים ארצה באוניות מאירופה ואוסטרליה. אנשי משרד החקלאות בודקים את התהליך המתבצע בישראל משלב הפריקה ועד לשחיטה. כל מקרה חריג שנמצא, מדווח ומתוחקר מידית.



שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי): "באנו יחד עם ח"כ יעל כהן פארן לביקורת פתע בנמל אילת לראות ספינה שהביאה עשרות אלפי ראש של טלאים ועגלים. נמשיך לגלות אפס סובלנות לצער בעלי חיים בכל המקומות ובכל זמן, וודאי גם באוניות שמגיעות מאוסטרליה אחרי 18 יום של שיט בים. יש מה לראות ויש עוד מה לעשות. אנחנו ממשיכים להקפיד ונמשיך לשתף פעולה יחד עם שדולת צער בעלי חיים בכנסת והארגונים האזרחיים״.



ח"כ יעל כהן פארן (המחנה הציוני) יו"ר משותפת של שדולת בעלי החיים בכנסת, מסרה: "בביקורנו באניית ה״משלוחים החיים״ שהגיעה לנמל אילת מאוסטרליה, ראיתי עגלים וטלאים שניכר כי עברו מסע ארוך ולא מוצדק. העגלים והטלאים היו מרוחים בצואה יבשה ואילת כולה שטופה בריח הצואה מהנמל. הביקור באנייה חיזק את עמדתי כי יש להפסיק את מסעות העגלים והטלאים מקצה העולם לישראל, ולהביא בשר טרי ולא בעלי חיים".



חבר "פורום יבואני המקנה", יבואן המקנה מוסא נעים סיפר, "היינו בפריקה של הרפת הצפה שהגיעה מאוסטרליה, ופתאום הופתענו לראות את השר ופמלייתו צועדים לתוך הנמל. השר ביקש לעלות לאונייה יחד עם חברת הכנסת פארן מהמחנה הציוני ואנחנו כיבדנו את בקשתו. חייבים לציין שהשר התנהל במקצועיות ולא חשש ללכלך את הידיים, נכנס לכל הקומות ברפת הצפה וביקש לראות מקרוב את מצבן של העגלים והכבשים". לדברי נעים השר אריאל סיפר לו כי התרשם לחיוב מתנאי התזונה, האיוורור והאחזקה של בעלי החיים.



מ"פורום יבואני המקנה" נמסר, "אנו מברכים את השר אורי אריאל על שהוכיח במעשים כי נושא ייבוא המקנה נמצא בראש מעייניו ובמרכזו שמירת רווחת בעלי החיים. אנו רואים את השר כשותף מרכזי במהלכים לקידום רגולציה עצמית ושינויי תקנות וחקיקה, שיגרמו לישראל להפוך למדינת מודל בשמירה על רווחת בעלי החיים". חבר הפורום אודי תמיר מסר, "חשוב מאוד שהציבור יידע את המציאות לפיה כל קשר בין הפעילים שמנסים לקדם אי צריכת בשר במסווה של שמירה על רווחת בעלי החיים הינו מקרי בהחלט. כשבודקים את המציאות בשטח כפי שהיטיב השר לעשות, מגלים את האמת והיא, שכולנו לא חוסכים מאמץ למנוע פגיעה ברווחת בעלי החיים המיובאים לישראל לצורך גידול לתעשיית הבשר".



תגובת עמותות אנונימוס לזכויות בעלי חיים ותנו לחיות לחיות: "במקום לערוך ביקורות מתוקשרות ולהצהיר הצהרות ריקות, אנו דורשים מהשר אריאל להשתמש בסמכותו ולאסור לחלוטין על יבוא בעלי החיים במסעות הייסורים. אין דרך להוביל בעלי חיים מהקצה השני של העולם מבלי לגרום להם סבל, ואין הצדקה לדחוס אלפי עגלים וכבשים באוניות מיטלטלות, מתבוססים בהפרשותיהם במשך שבועות, רק כדי להעבירם לפיטום ושחיטה בישראל".