חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) עלתה הערב (רביעי) לנאום בכנסת במסגרת הדיון על חוק הלאום, וניצלה את ההזדמנות כדי להתייחס לפרשת איתן ברושי. "לא הייתי מרוצה מההתנהלות של אותו ח"כ", אמרה חברת הכנסת מבלי לנקוב בשמו, "אבל החלטתי לקבל את ההתנצלות שלו. הוא לא איש רע ומנוול ולא צריך להפוך אותו לרשע הגדול". לדבריה, "זה היה אירוע מבזה שלא היה צריך לבוא לעולם, אבל אף אחד ואף אחת לא יחליט עבורי אם אני מקבלת את ההתנצלות או לא. הצד השני של MeToo# זה שאני מחליטה על עצמי. אף אחד לא יחליט בשבילי. אני יודעת מה אני עושה, אני אדם בוגר, אני יודעת להחליט עבור עצמי". 
לטענת חברת הכנסת, "אם יש לי אחריות כנבחרת ציבור זה לא להפוך כל דבר למשהו שצריך להתלונן עליו. אם הוא לא הבין עד היום הוא הבין שהוא טעה. רק אני אחליט עבור עצמי מי אני רוצה שידע ואיך אני מתמודדת".
נחמיאס ורבין מתחה ביקורת על אלה שייעצו לה איך להתנהג וטענה כי התגובות הכי קשות הגיעו דווקא מנשים: "הורגת אותי השיפוטיות הזו. אל תחליטו בשבילי ואל תשפטו אותי. אל תחליטו עבורי מה הייתי צריכה לעשות באותו הרגע. הכי חוצפה זה הגברים שאומרים לי 'איך לא נתת לו סטירה?' איך אתה לא נתת לו סטירה? בסופו של דבר אני זו שלא בסדר?".
 

 
היא התייחסה למהפכה הפמיניסית ואמרה כי היא חייבת לקבל את הממדים הנכונים. "אנחנו נקבע את הממדים הנכונים. אף אישה לא תחליט בשבילי כי אני גם חלק מהמהפכה הזו. אף אחת לא תחליט בשבילי מה טוב ומה נכון ואיך הייתי צריכה להגיב. היום הזה היה יום קשה מאוד מאוד בשבילי כי האירוע עצמו לא היה קל, אבל החלטתי שאני אוספת את עצמי ועוברת הלאה. אין פה שום משטרה פמיניסטית".

בסיום נאומה ניגשו אל נחמיאס ורבין חברי כנסת על מנת לחבקה ולברכה על הנאום האמיץ שלה, בהם גם השר נפתלי בנט.

חברי הכנסת מחבקים את ח"כ נחמיאס ורבין. צילום: מרק ישראל סלם
חברי הכנסת מחבקים את ח"כ נחמיאס ורבין. צילום: מרק ישראל סלם


בתוך כך, ב"החדשות" דווח הערב כי יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, ראה את חבר הכנסת איתן ברושי נוגע בישבנה של חברת הכנסת נחמיאס ורבין. גבאי שאל את יואל חסון, ראש הסיעה, אם גם הוא היה עד למתרחש. חסון השיב בשלילה, וגבאי דרש ממנו לטפל באירוע מיידית. חסון וידא שברושי התנצל בפני נחמיאס-ורבין, וחברת הכנסת קיבלה את התנצלותו.