נער בן 18, ספורטאי מצטיין, סבל ממקרה חריג של קריסת ריאה (ששכיחותו מוערכת בכאחד ל־10,000 מקרים בבני גילו), וחייו ניצלו בזכות ערנות ואבחון מדויק במכון הרנטגן.
 
עד לאחרונה היה בר פהימה בן ה־18 מרעננה נער בריא שעוסק בספורט אתגרי, משחק בקבוצת כדורסל ומתאמן כמה פעמים בשבוע בחדר כושר. לפני כשבועיים, בתום אימון כושר שגרתי, הוא החל לחוש עייפות קיצונית ולא מוסברת. הוא ייחס את זה לעומס מבחנים ולהיעדר שעות שינה, אולם כשהחל ללכת לכיוון רכבו הוא חש קוצר נשימה חריף. "ממש לא הצלחתי לקחת נשימה אחת מלאה. זה היה מאוד מלחיץ, במיוחד כי מעולם לא הרגשתי כזה דבר". 
 
כשסיפר על כך לאמו בבית, היא יעצה לו להיבדק אצל רופאת המשפחה בקופת החולים שבה הוא מבוטח, מכבי שירותי בריאות. לאחר שהרופאה בדקה אותו, היא ביקשה שייגש בדחיפות לצילום רנטגן. טכנאי הרנטגן יוסי לוי ביצע צילום חזה, ובתוך דקות ספורות הזעיק את מנהלת המכון דורית בן־עזרא, והשניים זיהו מקרה של פנאומוטורקס, מצב שבו מצטבר אוויר בין קרומי האדר המחברים את הריאות לסרעפת או לשרירי הצלעות ובכך נמנע מהריאה להתרחב ולהתכווץ ולהכניס להוציא אוויר. "לאור התיאור של בר את תחושותיו בשילוב העובדה שמבנה גופו הוא צר וגבוה, מיד חשדתי שמדובר במצב של קריסת ריאה", מסבירה בן־עזרא, "תופעה זו בדרך כלל מופיעה אצל אנשים בעלי מבנה גוף כזה, וכשהיא מתרחשת, היא מחייבת התערבות דחופה". 
 

לאחר שפענוח נוסף של הצילום אישר את חששם של אנשי המכון, ניידת טיפול נמרץ פינתה את פהימה לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם הוא עבר נפתח כיס האוויר בריאה, ולאחר מכן הוא אושפז בטיפול נמרץ. "הסתובבתי במחלקה כשרק ריאה אחת מתפקדת והלב שלי היה בסכנת תפקוד", מתאר השבוע בר. "כל רופא שראה את צילום הרטנגן היה בהלם, כי אחת הריאות נראית בו כמו בלון בלי אוויר". 
 
והספורט? צוות הרופאים, שציין כי האבחון המיידי במכבי הציל את חייו, הורה לפהימה לעשות הפסקה של שלושה חודשים מפעילות ספורטיבית – ולוותר לצמיתות על הספורט האתגרי, צלילה, בנג'י וטיפוס הרים, שכן הוא נמצא כעת בסיכון גבוה יותר להתקף חוזר. "מזל שזה נגמר ככה ולא אחרת. הופתעתי מאוד מהמקרה ומהעוצמה שלו. קיבלתי את החיים שלי במתנה, ועכשיו נשאר לי בעיקר להיזהר ולשמור על עצמי".