בהלת הקורונה נמשכת: משרד הבריאות הודיע הערב כי גבר מאזור חיפה שחזר ביום ראשון מאוסטריה אובחן כחולה בקורונה. הוא החולה ה-21 שאובחן במדינת ישראל. כחצי שעה לפני כן, הודיע המשרד על החולה ה-20 - גבר בשנות השלושים מאזור המרכז שחזר ב-2.3 ממדריד אובחן כחולה בקורונה. עוד נמסר כי כעת הוא נמצא בבידוד.

מוקדם יותר היום נמסר ממשרד הבריאות כי אובחנו שני חולים נוספים - גברים כבני 50 ממרכז הארץ. חולה מספר 18 חזר ב-27 בפברואר ממדריד, וחולה מספר 19 חזר מציריך ביום רביעי. בתוך כך, משרד הבריאות הפלסטיני דיווח היום על תשעה חולים חדשים בנגיף, מה שמעלה את מניין הנדבקים ל-19. בין הנדבקים – הפרקליט הצבאי הפלסטיני. כאמור, בעקבות הידבקותו של הפרקליט הצבאי הפלסטיני בנגיף, משרד הבריאות ברשות קרא לעורכי הדין שעבדו עמו ללכת לבתי החולים ולהיבדק באופן מידי.

לידיעה המלאה 

היערכות לקורונה בישראל (צילום: דוברות מד''א)
היערכות לקורונה בישראל (צילום: דוברות מד''א)

בהלת הקורונה ברשות: משרד הבריאות הפלסטיני דיווח הערב על איתור שלושה נשאים חדשים של נגיף הקורונה, מה שמעלה את מניין הנדבקים במחלה ל-19. על פי ההודעה, השלושה באו במגע עם החולים השוהים במלון "אנג'ל" בבית ג'אלה הסמוכה לבית לחם, מלון שהפך כזכור למרכז בידוד לחולים ולחשודים כנשאים של הנגיף.

משרד הבריאות הפלסטיני הודיע, כי במלון "אנג'ל" בבית ג'אלה נמצאים כעת 32 אנשים בבידוד, ובמלון פרדייס בבית לחם 15 נוספים. עוד נמסר, כי באקדמיה ביריחו נמצאים 16 בבידוד, שניים במעבר רפיח. על פי ההודעה, 350 איש נמצאים בבידוד ביתי.

לידיעה המלאה 

קורונה ברשות הפלסטינית (צילום: רויטרס)
קורונה ברשות הפלסטינית (צילום: רויטרס)

פעוט כבן שנתיים טבע בבריכה בחצר בית פרטי במושב בשפלה: פעוט כבן שנתיים טבע הבוקר בבריכה פרטית במושב בשפלה. מצבו מוגדר כאנוש, וצוות מד"א שהוזעק למקום פינה אותו לבית החולים שיבא בתל השומר תוך שהוא מבצע בו פעולות החייאה.

חובש בכיר במד"א רוסלן סליוסרנקו ופאראמדיקית מד"א גל סופר סיפרו: "כשהגענו למקום, ראינו על המדרכה בכניסה לבית אנשים שמבצעים פעולות בחייאה (בתידרוך טלפוני ממוקד מד"א), בפעוט כבן שנתיים. סיפרו לנו שהוא נמשה מבריכת נוי של דגים בחצר בית, לאחר שככה"נ שהה במשך דקות מתחת למים, הענקנו לילד טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכללו עיסויים, הנשמה וטיפול תרופתי, ופינינו את הפעוט לבית החולים תוך פעולות החייאה, שם הצוות המשיך להיאבק על חייו".

לידיעה המלאה

אמבולנס טיפול נמרץ (צילום:  פלאש 90)
אמבולנס טיפול נמרץ (צילום: פלאש 90)

חשבון הטוויטר של שר הביטחון בנט נפרץ: חשבון הטוויטר הרשמי של שר הביטחון נפתלי בנט נפרץ במהלך הלילה בין שישי לשבת, ופורסמו בו מסרים פרו פלסטיניים ופרו טורקים שנמחקו כעבור מספר שעות. 

בציוץ אחד הופיע דגל פלסטין עם הכיתוב "חופש לפלסטין" ובציוץ השני פורסם דגל טורקיה עם מילותיו של ההמנון הטורקי. עדיין לא ברור האם הציוצים נמחקו על ידי טוויטר או על ידי אנשי הצוות של בנט.

פריצה שכזו יכולה להיות מסוכנת ואף להוביל למלחמה, שכן ביכולתם של ההאקרים לפרסם ציוצים הכוללים איומים או הכרזת מלחמה. עדיין לא ברור כיצד הדבר קרה, אך ככל הנראה שימוש באימות דו שלבי היה מונע את האירוע. כאמור, אימות מסוג זה דורש ממשתמשים שעושים שימוש במכשיר חדש להזין קוד נוסף, שלרוב מגיע כהודעת טקסט.

לידיעה המלאה

פריצה לחשבון הטוויטר של שר הבטחון בנט (צילום: צילום מסך)
פריצה לחשבון הטוויטר של שר הבטחון בנט (צילום: צילום מסך)

הרצח בהוד השרון:  האב מהוד השרון, שעל פי החשד דקר למוות את בתו בת השנה, פצע קשה את אשתו ואת בתם בת השלוש וניסה להתאבד, שוחרר מבית החולים שם אושפז מיד לאחר הרצח ונותח. מצבו מוגדר קל והוא הועבר לתחנת המשטרה שם ישהה במעצר עד לחקירתו ככל הנראה בצאת השבת.

בתוך כך, מבית החולים בילינסון נמסר כי חל שיפור במצב האם בת ה-36. היא לא מונשמת, נמצאת בטיפול נמרץ ומצבה מוגדר קשה אך יציב. מצבה של הילדה בת ה-3 מוסיף להיות קשה והיא עדיין מונשמת ומורדמת.

כזכור אמש בבית משפט השלום בפתח תקווה הוארך מעצרו של החשוד בהיעדרו עד מחר. פרקליטו של האב עו"ד רן אלון מהסנגוריה הציבורית אמר אמש "מדובר בטרגדיה גדולה. אנו ממתינים שמצבו ישתפר ונוכל להיפגש עמו". 

לידיעה המלאה

המשפחה מהוד השרון (צילום: רשתות חברתיות)
המשפחה מהוד השרון (צילום: רשתות חברתיות)

תייר ישראלי מת במהלך ביקור בברזיל: משרד החוץ הודיע כי אזרח ישראלי בן 45 טבע אתמול למוות בריו דה ז'ניירו בברזיל  במהלך טיול במדינה. בהודעת המשרד נמסר כי "קונסול ישראל בברזיל  רועי אנדה, והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ מסייעים למשפחה בשעתה הקשה ומטפלים בהעברת הגופה ארצה".

בספטמבר האחרון נהרג ישראלי בן 25 בתאונת דרכים בטביליסי שבגיאורגיה. הוא נפצע באורח אנוש באירוע, וכעבור ימים ספורים נקבע מותו. "צוות שגרירות ישראל בגיאורגיה והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ, מלווים את המשפחה ויסייעו בהבאת המנוח לקבורה בישראל בהקדם האפשרי", נמסר אז ממשרד החוץ.

לידיעה המלאה 

חוף הים בריו דה ז'ניירו, ברזיל (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: David GANNON / AFP)
חוף הים בריו דה ז'ניירו, ברזיל (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: David GANNON / AFP)

ראש עיריית פ"ת לשעבר הלך לעולמו:יצחק (איציק) אוחיון, ראש העירייה השמיני של פתח תקווה, הלך לעולמו והוא בן 74 וחצי. אוחיון שנולד במרוקו ב-  11 באוקטובר 1945 ועלה לישראל בהיותו בן 11, כיהן כראש העירייה בין השנים 1998- 2013. אוחיון היה ראש עיר מוערך ואהוב על הציבור, דאג לשמור על צביון העיר ועל הסטטוס קוו של כבוד בין דתיים וחילונים.

אוחיון החל את דרכו בעירייה כמדריך במחלקת הנוער ובהמשך ניהל על המחלקה שהפכה לאגף מהפעילים והתוססים שידעה העיר. בהמשך מונה לנהל את אגף גנים שגם בו הפיח חיים . גיורא לב ראש העירייה אותו החליף אוחיון מינה אותו לפנות את גן החיות העירוני והוא שבנה אותו כגן חי . 

לכתבה המלאה

איציק אוחיון ז''ל (צילום: אלון חכמון)
איציק אוחיון ז''ל (צילום: אלון חכמון)