בצל העלייה בתחלואה: ועדת השרים התכנסה היום (חמישי) על מנת לדון במשבר הקורונה ובהשלכותיו. בדיון ישתתף פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, ראש המל"ל, יוסי כהן, נציגי משרדי הבריאות והביטחון וכן נציגים מצה"ל ופיקוד העורף. 

במהלך הדיון יתמקדו בתמונת המצב בנוגע להיקף התחלואה, הבהרת לוחות הזמנים ליעדים להקטנת היקף ההידבקות, מצב הטיפול הנוכחי בערים ה"אדומות" וה"כתומות" על פי תכנית הרמזור של פרופ' גמזו לטיפול במוקדי הדבקה עיקריים וקביעת הנחיות סדורות ואחידות לפעילות במרחבים סגורים ופתוחים. 

בראיון שהעניק אתמול פרופ' רוני גמזו, הממונה על ניהול המשבר, לגולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM, הוא  התייחס לדיווחים כי סגר מלא אעוד לא ירד מהפרק, ואמר כי הוא לא מרוצה מההגבלות הקיימות.  

העלייה במספר המתים וההתרעות מבתי החולים הן בהחלט מדאיגות, וצריך לעקוב אחרי הנושא הזה. הגל הזה מתאפיין ביותר חולים צעירים, גם בקרב החולים הקשים, וזה הופך את הטיפול למורכב יותר", הסביר. 

פיקוד העורף ומפקדת הקורונה (צילום: דובר צה"ל)

עוד הוסיף כי "כל הגורמים רוצים להקטין את התחלואה, כולנו מודאגים, הקטנו את התחלואה, שבוע אחר שבוע, במעט - אנחנו לא מרוצים מזה. אלו עדיין מספרים שבסופו של דבר מתורגמים לחולים בתוך בתי החולים, ולתחושה של האטה, חרדה, גם בציבור. אנחנו כן רוצים לעשות הכול כדי להפחית את התחלואה, אף אחד לא רוצה סגר. המילה הזאת הפכה להיות מילה מאוד קשה ומפחידה. אנחנו רוצים ריסון המגעים שיוצרים הידבקות על ידי הקפדה על מסכה, ריחוק פיזי וכיוצא בזה".

"חלק מריסון המגעים זה הגבלות, ההגבלות שאנחנו עושים כרגע בתוך מבנה ומחוץ למבנה לא מספיק עוזרות לנו בהקטנת התחלואה. אפשר לראות את זה, זה לא יורד מספיק מהר. נגיע לעוד הגבלות אולי אבל לא לסגר. המילה הזאת חושבים: 'הולכים לסגור אותי בבית' - לא חושבים על זה. אנחנו רוצים לחזק את הכלכלה, להחזיר את הנורמליות, אבל חייבים להבין שכדי לעשות את זה צריך להוריד את התחלואה", הסביר גמזו.