"בגל השלישי של הקורונה היו יותר צעירים שהתקשו לנשום וביקשו בדחיפות מחוללי חמצן", מספר ל"מעריב" איש התקשורת אליהו אליוביץ', שהקים בעיצומה של מגיפת הקורונה בישראל את עמותת לב חדוה, המשאילה ציוד רפואי. העמותה יצאה לאחרונה בקמפיין גיוס המונים לצורך הרחבת הפעילות.

"ראינו שרק גיוס ציוד רפואי והתרמות מקומיות אינם מספיקים. יש ביקוש גבוה לציוד רפואי, וכדי שיהיה לנו מגוון פריטים יצאנו בקמפיין מימון ההמונים, כשהמטרה היא לתת מענה עוד באותו יום לכל מי שזקוק לציוד רפואי", מסביר אליוביץ על הקמפיין, כאשר היעד שהוצב - גיוס 150 אלף שקל.

"בעמותה פעילים כ־70 מתנדבים ואנחנו משאילים ציוד רפואי בכל שעות היממה, בימי חול, וגם לא גובים פיקדון עבור ההשאלה. ראינו שישנם אנשים שאין ביכולתם לתת את הפיקדון וחשוב לנו שכל אחד יוכל לקבל מענה מהיר ואישי. עד היום כל מי שקיבל ציוד רפואי בהשאלה החזיר אותו ואני מקווה שלא נצטרך גם בעתיד לגבות פיקדון", מפרט אליוביץ'.

לב חדוה התמקדה עם הקמתה בשכונת גילה בירושלים. "הקמנו חמ"ל קורונה, התמקדנו במערך תשאול אפידמיולוגי באמצעות עשרות מתנדבים, בתקופה שהחקירות האפידמיולוגיות של המדינה היו איטיות. בשל הביקוש לציוד רפואי והעומס שהיה בעמותות אחרות, התחלנו גם בהשאלות במקרים דחופים". 

אולם בשל העומס בעמותות שמשאילות ציוד רפואי, לעיתים הפריט הנדרש, כמו מחולל חמצן, היה מגיע ללב חדוה רק לאחר מספר ימים. "הזמן היה קריטי. אי אפשר היה לחכות הרבה זמן כשחולה מתקשה לנשום", מסביר אליוביץ'.

בתחילה הוא יזם מגבית בקרב תושבים בגילה. כך התאפשר לרכוש את שני מחוללי החמצן הראשונים, ובהמשך, בעקבות הבקשות לציוד רפואי נוסף, השירות הורחב והוא ניתן בכל הארץ. 

"העמותה שהקמתי רק לפני כשלושה חודשים מצליחה מעל המצופה, ורבים נעזרים בציוד הרפואי. בחודשים האחרונים ביצעתי רכישות של ציוד רפואי ב־40 אלף שקל באמצעות תרומות, וברגעים אלה יותר מ־30 משפחות עושות שימוש בלפחות מוצר רפואי אחד. אנחנו זקוקים ליותר משאבים כדי להרחיב את מגוון הפריטים ולהיענות לכל בקשה במהירות", מסכם אליוביץ'.

לתרומות לעמותה לחצו כאן