התחתן רק לפני חודשיים: שלמה אלטר לדרמן נרצח בפיגוע בירושלים

אחד הנרצחים בפיגוע הדריסה אמש בירושלים הוא שלמה אלטר לדרמן ז"ל, תלמיד ישיבה שהתחתן לפני חודשיים והיה לצד אשתו בזמן האירוע. השניים תכננו לנסוע לאלעד, כדי לעשות את השבת אצל הוריו. תחילה עלה חשד במשטרה כי נפגע על ידי אחד החמושים שירו למוות במחבל, אך אחרי בדיקה נשללה אפשרות זו.

אלטר שלמה לדרמן ז''ל שנרצח בפיגוע הדריסה בירושלים (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
אלטר שלמה לדרמן ז''ל שנרצח בפיגוע הדריסה בירושלים (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

בנוסף אליו, נרצח יעקב ישראל פאלי, ילד בן 6 בלבד. כמו כן, בפיגוע נפצעו חמישה בני אדם וביניהם יש ילד במצב אנוש, שני פצועים נוספים במצב קשה ועוד שני פצועים במצב קל-בינוני. מיחידת הטראומה בהדסה הר הצופים נמסר כי פצוע אחד פונה לביה"ח, בשנות ה-40 לחייו כשהוא במצב בינוני. ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הובאו ארבעת הפצועים הנוספים.

לכתבה המלאה

בעל תעודת זהות כחולה ממזרח ירושלים: זה המחבל שביצע את הפיגוע

הפיגוע בירושלים: המחבל שביצע אמש (שישי) את הפיגוע הרצחני הוא חוסיין קראקע, ערבי ישראלי בן 31 מעיסאוויה שבמזרח ירושלים. לקראקע היה עבר פלילי והוא חוסל על ידי שוטר שהגיע לזירת האירוע וירה בו.

בתוך כך, כוחות משטרה של מחוז ירושלים ולוחמי משמר הגבול פעלו בעיסאוייה ובא-טור שבמזרח ירושלים, פשטו על ביתו של המחבל ועצרו 10 אנשים מבני משפחתו, וביניהם: הוריו, אחיו, אשתו ומי שהשכיר למחבל את הבית שבו התגורר. החשודים נלקחו לחקירה במשטרה וייתכן כי חלקם ידעו על כוונת המחבל.

חוסיין קראקע, מבצע הפיגוע בירושלים (צילום: רשתות ערביות)
חוסיין קראקע, מבצע הפיגוע בירושלים (צילום: רשתות ערביות)

לכתבה המלאה

בן גביר הכריז: "להיערך לחומת מגן 2"; גורם מדיני תקף: "לא להחליט על המדרכה"

בעקבות פיגוע הדריסה הקטלני בירושלים, השר לביטחון לאומי בן גביר ערך ישיבת הערכת מצב במטה מחוז ירושלים של המשטרה, עם המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי, מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן ובכירי משטרת המחוז. בסיומה, הנחה השר את המשטרה להיערך ולהכין תוכניות למבצע "חומת מגן 2" במזרח ירושלים, החל מיום ראשון הקרוב, לטיפול בקיני הטרור במקום. עם זאת, גורם מדיני בכיר תקף את השר בן גביר, ואמר כי "החלטות על מבצע חומת מגן לא מתקבלות על מדרכה בתחנת אוטובוס כשיש פיגוע".

איתמר בן גביר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

לכתבה המלאה 

חשד לרצח בג'ת: גבר נורה ומת מפצעיו בבית החולים

מוחמד ג'בלי וועתאד בן 34 נורה אמש (שישי), ולאחר שפונה לבית החולים ונקבע מותו. על פי החשד, אלמוני הגיע וירה בו מטווח קצר כאשר הקורבן עמד לצידה של אשתו ומכרים. הקורבן מוכר היטב למשטרה ושוחרר לאחרונה מבית הסוהר, וכן ידוע כי היו לו סכסוכים פתוחים.

חשד לרצח בג'ת (צילום: דוברות המשטרה)
חשד לרצח בג'ת (צילום: דוברות המשטרה)

לכתבה המלאה

לא הסתפקו בבלון? אובייקט נוסף הופל מעל שמי אלסקה

הבית הלבן הודיע אמש (שישי) כי אובייקט זר נוסף הופיע מעל שמי המדינה והפעם מעל מדינת אלסקה. לאחר בירור הורה הנשיא ביידן להפיל אותו ומטוס קרב הוקפץ לבצע זאת באזור בו ריחף. 

עוד נמסר מהבית הלבן כי טרם התברר על ידי מי נשלח האובייקט הזר, וכי צפוי להיות שחזור של החפץ לאחר שנחת במים הטריטוריאליים של ארצות הברית. כמו כן, נמסר כי האובייקט שהיה מעל שמי אלסקה בגודל של מכונית קטנה, וקטן בהרבה מהבלון הסיני שהופל לאחרונה. לאחר האירוע הודיעה מינהלת התעופה הפדרלית של ארה"ב כי חלק מהמרחב האווירי בצפון אלסקה ייסגר.

בלון החשוד כבלון ריגול בשמי ארצות הברית (צילום: Chase Doak/REUTERS)
בלון החשוד כבלון ריגול בשמי ארצות הברית (צילום: Chase Doak/REUTERS)

לכתבה המלאה

"מוות לחמינאי": האקרים איראנים פרצו לשידור נאומו של הנשיא ראיסי

קבוצת האקרים איראנית המתנגדת למשטר האיתוללות, קטעה את שידור נאומו של נשיא איראן אברהים ראיסי, במהלך טקסי יום המהפכה. הנשיא האיראני נאם בכיכר אזדי שבטהרן, לציון יום השנה ה-44 מאז המהפכה שאירעה במדינה.

עלי חמינאי (צילום: רויטרס)
עלי חמינאי (צילום: רויטרס)

הקבוצה שמכנה את עצמה "Ali's Justice", שיתפה במהלך הפריצה לשידור את המסר "מוות לחמינאי". כמו כן, הם אף קראו לאזרחי איראן למשוך את כספם מהבנקים הממשלתיים, ולקחת חלק בהפגנות כנגד המשטר, שיתקיימו בעוד חמישה ימים. 

לכתבה המלאה

תאונה קטלנית: שני צעירים נהרגו לאחר שהתנגשו בניידות משטרה שעמדו בצד הכביש

שני צעירים תושבי מעלה אדומים, נהרגו הלילה (בין שישי לשבת) לאחר שרכבם איבד שליטה והתנגש בשלושה רכבים שעמדו בצד הדרך, בכביש 1 בין מעלה אדומים למישור אדומים שבדרום הארץ. אחד מהם הוא חייל, שככל הנראה היה בחופשה. הם התנגשו בג'יפ מג"ב וברכב משטרתי שעסקו בבידוק רכב פלסטיני.

זירת התאונה הקשה  (צילום: דוברות המשטרה)
זירת התאונה הקשה (צילום: דוברות המשטרה)

שישה פצועים נוספים באירוע פונו באורח קל לבתי החולים הדסה בהר הצופים עין כרם ושערי צדק. בוחני התנועה פתחו בחקירת נסיבות התאונה. 

לכתבה המלאה

הצלחה נוספת למשלחת הישראלית בטורקיה: ילד בן 9 חולץ בחיים לאחר 120 שעות

ילד בן 9 חולץ הלילה (בין שישי לשבת) מבין ההריסות לאחר 120 שעות מאז רעידת האדמה הקשה שפקדה את המדינה. הילד רידבאן, הוא אחיה של רומייסה בת ה-14 ובנו של מוחמד, אשר גם הם חולצו קודם לכן ע"י המשלחת הישראלית. אמו חולצה ללא רוח חיים. 

חילוץ הלכוד ע"י המשלחת הישראלית בטורקיה. באדיבות דובר צה"ל

רופא ילדים שהוזעק מבית החולים הישראלי במקום העניק לו טיפול רפואי. מדובר בפעם ה-19 שבה המשלחת הישראלית ענפי זית חילצה בן אדם מן ההריסות, מאז שהגיעה אל המדינה שמתמודדת עם האסון הכבד שפקד אותה. עד כה מניין ההרוגים ברעידת האדמה חצה את ה-25 אלף.

לכתבה המלאה