אמונה רווחת בקרב משפחות רבות היא שקיים קשר ייחודי ועמוק במיוחד בין אחים שנולדו כתאומים זהים. לכבוד יום המשפחה, הבאנו את סיפורן של רות ואלה בסון, תאומות זהות בנות 24 מלוד, הלומדות באותה שנה במכללת תלפיות במסלולי הוראה שונים.

רות פתחה וסיפרה על ההחלטה ללמוד עם אחותה באותו מוסד: "אנחנו אמנם לומדות באותה המכללה, אבל אנחנו לא לומדות באותו המסלול. כל אחת הלכה עם הלב שלה - אני למסלול חינוך לגיל הרך ואלה למסלול לחינוך מיוחד"

"שתינו קיבלנו המלצות להגיע ללמוד בתלפיות. אני האמת קיבלתי המלצה רק על תלפיות, בעוד שאלה קיבלה גם המלצות על מקומות אחרים ובסוף החליטה לבוא גם לתלפיות. כשכבר החלטנו ללכת יחד לאותה מכללה, אמרנו שיהיה מגניב ללמוד ביחד, וגם שיכירו אותנו כאישיות נפרדות כי בכל זאת המסלולים שונים וימי הלימוד היו שונים", הסבירה.

רות הוסיפה: "שתינו החלטנו ללכת ליום הפתוח של המכללה התקיים בפברואר 2020, שהקורונה עוד הייתה רק בסין. נרשמנו למכללה ועברנו את תהליך הקבלה והרישום ונשארנו עם אופציה אחת בטוחה שהיא תלפיות. היום בדיעבד אנחנו לא מתחרטות שהלכנו ללמוד ביחד, זה כיף ומשעשע וגם בא לטובתנו בכמה תחומים".

בהמשך, פירטה רות את היתרונות שבללמוד באותו מקום עם אחותה: "אם יש קורסים משותפים או מרצים ששתינו מכירות ויודעות מה האופי שלהם זה מקל".

היא הוסיפה כי: "קרה לנו לא פעם להיות בכמה קורסים ביחד ומה שנקרא יש גיבוי אחת של השניה. גם נורא קל ונוח לך לפנות לאחותך או לתאם דברים כי אנחנו מכירות אחת את השניה".

"גם לא פעם קרה לנו ללמוד קורסים שונים עם אותם המרצים, ושיש לך ידע קודם של האופי של המרצה זה גם מקל, כי אנחנו מכוונות אחת את השניה. יתרון נוסף הוא הנחת אחיות שאנחנו מקבלות בשכ"ל, זה מאוד מקל, כי ימי הלימוד הם אינטנסיביים ואין זמן לעבוד נורמאלי", הוסיפה.

באשר לחסרונות אמרה: "האמת שמנקודת המבט שלי אין חסרונות. כל אחת מאיתנו היא במסלול שונה, כל אחת מכירה גם את המסלול שלה ומה שנקרא מתמחה בו. גם לא מתייחסים אלינו כאחות של ובאים עם דעות קדומות לכל אחת יש לה את האישיות שלה. הרבה מתבלבלים ביננו, גם מרצים וגם סטודנטיות, חלק מרצים מאוד מוקסמים מזה שאנחנו תאומות וחלק נפגעים שלא מכירים אותם. אבל שבנות מתבלבלות במסדרון זה משעשע".

"אנחנו כבר מלידה יחד, לא נפרדנו מהמעון עד האקדמיה וזה ממש כיף. אני במסלול לגיל הרך ומתמחה במדעים ואלה במלול לחינוך מיוחד. אין גם תחרות בנינו כמו שהרוב חושבים. אנחנו הכי מפרגנות אחת לשנייה, לכל אחת יש את חממת החברות שלה וזה מאוד נחמד", סיכמה.