מאיר שלו, מגדולי הסופרים הישראלים, הלך לעולמו בגיל 74

הסופר והפובליציסט מאיר שלו, מגדולי הסופרים הישראלים בכל הזמנים, הלך לעולמו בגיל 74 כתוצאה ממחלת הסרטן. שלו הותיר אחריו שני ילדים. 

בין ספריו הבולטים: "רומן רוסי", "עשו", "כימים אחדים" ו"יונה ונער". שלו יובא למנוחות ביום שישי בבית העלמין במושב נהלל.

לכתבה המלאה

מאיר שלו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מאיר שלו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

האחים מעיין וסהר עשור מטבריה נספו בשיטפון בדרך לאילת

האחים מעיין וסהר עשור מטבריה הם ההרוגים שאותרו אתמול בשיטפונות באזור הערבה, לאחר שנעדרו מיום שני. הנעדרת השלישית, בת זוגו של מעיין, נמצאה מוקדם יותר סמוך לנחל פארן כשהיא בחיים ובמצב טוב.

אביהם של האחים הוא כדורגלן העבר ניני עשור, ששיחק במכבי תל אביב. היום הוא שיחזר את האירוע ואמר כי המשפחה נסעה בשתי מכוניות כדי לבלות את החג השני של פסח באילת, כשגשם כבד פקד את האזור שבו נסעו. "בדרך התפצלנו, הם נסעו דרך כביש 40, ואז נקלעו לשיטפון. הבן שלי איבד שליטה על הרכב, והבת שלי עוד הספיקה ברגע האחרון לשלוח לנו מיקום", סיפר.

"עשינו את כל מה שניתן היה לעשות. הם פשוט נקלעו לסיטואציה", אמר האב. "אני לא יודע למה הם בחרו לנסוע דרך הכביש הזה, אבל זה מה שרצה הגורל האכזר. אי אפשר היה להגיע לאזור שנחסם בגלל מזג האוויר, התנאים היו בלתי אפשריים". האב סיפר כי בנו הקטן גם היה אמור לעלות לרכב שבו נסעו מעיין וסהר, אך לבסוף החליט להישאר עם הוריו.

לכתבה המלאה

חיפוש אחר הנעדרים בשיטפונות בדרום (צילום: באדיבות המצולם)
חיפוש אחר הנעדרים בשיטפונות בדרום (צילום: באדיבות המצולם)

צה"ל חיסל שני מחבלים שפתחו באש לעבר מוצב אלון מורה

לוחמי צה"ל חיסלו אתמול חוליית מחבלים שביצעה ירי לעבר המוצב אלון מורה. המחבלים ירו מוקדם יותר מרכב לעבר מוצב אלון מורה שבמרחב חטיבת שומרון. לוחמים מגדוד האיסוף 636, אשר ביצעו פעילות ייזומה במרחב, פתחו בירי לעבר הרכב וניטרלו את שני המחבלים החמושים.

כמו כן, כוחות צה״ל פתחו בסריקות במרחב אחר חשודים נוספים, ואיתרו בנקודה שלושה נשקים מסוג M16 ושני אקדחים ששימשו את המחבלים.

על פי דיווחים ערביים אחד המחוסלים הוא מוחמד אבו דרא בכיר גדוד בלאטה, אסיר משוחרר שישב שבע שנים בכלא הישראלי. המחוסל השני, גם כן ע"פ דיווחים ערביים, הוא מסעוד אל טיטי, אסיר משוחרר שישב קרוב ל-15 שנים בכלא הישראלי.

לכתבה המלאה

פעילות כוחות צה''ל ביו''ש (צילום: דובר צה''ל)
פעילות כוחות צה''ל ביו''ש (צילום: דובר צה''ל)

בן גביר נגד נתניהו: "סגירת הר הבית לעליית יהודים - טעות חמורה"

ראש הממשלה, שר הביטחון והשר לביטחון לאומי סיימו אתמול הערכת מצב עם ראשי זרועות הביטחון שעסקה במצב הביטחוני בישראל לרבות איו״ש, ירושלים ובהר הבית. נתניהו והשרים הנחו להשקיע את כלל הכוחות המבצעים הדרושים במטרה להגן על המתפללים שיגיעו לכותל, ובצירים המובלים אליו. 

בנוסף הוחלט לאסור עליית מבקרים יהודים ותיירים להר הבית עד סוף הרמדאן. בעמדת שר הביטחון יואב גלנט תמכו כל ראשי גופי הביטחון השונים - הרמטכ״ל, ראש השב״כ והמפכ״ל.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התנגד להחלטה. מטעמו נמסר כי "ההחלטה של ראש הממשלה לסגור את הר הבית ליהודים בשל גל הטרור - היא טעות חמורה שלא תביא שקט, אלא עלולה רק להסלים את המצב. אי נוכחותם של יהודים בהר הבית תביא אוטומטית לדילול הכח המשטרתי השוהה בהר, מה שיצור כר פורה למפגני הסתה ענקיים לרצח יהודים, ואף לתרחיש של ידויי אבנים לעבר מתפללים יהודים בכותל המערבי. כשהטרור מכה בנו - יש להכות אותו בעוצמה אדירה בחזרה, לא להיכנע לו ולגחמותיו", הסביר.

 לכתבה המלאה

איתמר בן גביר (צילום: מרק ישראל סלם)
איתמר בן גביר (צילום: מרק ישראל סלם)

גופת בת 70 נמצאה בדירה ברחובות, בעלה נעצר בחשד למעורבות 

אישה בת 76 נמצאה הלילה ללא רוח חיים בדירתה ברחובות ועליה סימני אלימות בראשה. בעלה, בן 86, נעצר בחשד למעורבות באירוע. "כשנכנסו לדירה ראינו את האישה מחוסרת הכרה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה", מסר הפרמדיק שהגיע אל המקום. 

כוחות משטרה שהגיעו אל הזירה אספו ראיות במקום והבעל החשוד הועבר לחקירה. הבעל דיווח למד"א על האירוע, שהזעיקו את המשטרה. השניים, הורים לשני ילדים, התגוררו לבד בדירתם ולמשטרה וגורמי הרווחה לא ידוע על מקרי אלימות בעברם של השניים. 

לכתבה המלאה

ניידת משטרה בלילה (צילום: אבשלום ששוני)
ניידת משטרה בלילה (צילום: אבשלום ששוני)

סערת דליפת מסמכי הפנטגון נמשכת: פרטי מודיעין חדשים נחשפו 

דליפת המסמכים מהפנטגון ממשיכה לעורר סערה. בנוסף לאלו שכבר נחשפו ועסקו במלחמה באוקראינה, רשת CNN חשפה היום מסמכים הנוגעים לסין - המדינה אותה הגדירה ארצות הברית כאתגר החמור ביותר לסדר הבינלאומי בטווח הארוך. 

המסמכים מכילים בין היתר איסוף מודיעין אמריקאי על פעולותיה של סין, בעיקר ביחס לחששות ארצות הברית מפני מעורבות פוטנציאלית של סין במלחמה שמתנהלת באוקראינה כבר מעל לשנה. 

לכתבה המלאה

פנטגון (צילום: רויטרס)
פנטגון (צילום: רויטרס)

מזג האוויר הסוער נמשך: נחסמו היציאות מאילת, חומה קרסה בחיפה

מזג האוויר החורפי והסוער נמשך גם היום. גשמים כבדים ירדו ברחבי הארץ כבר משעות הלילה והחשש הכבד מפני שיטפונות בדרום עדיין קיים. 

בשל תנאי מזג האוויר נחסמו היציאות מאילת לכיוון צפון וכביש 12. בנוסף, כביש 90 נחסם לשני הכיוונים מצומת הערבה לצומת מנוחה וכביש 40 נחסם מצומת ציחור למצפה רמון בשני הכיוונים.

לכתבה המלאה

שיטפונות בערבה לאחר שמאגר עשת עלה על גדותיו (צילום: שרית אשכנזי פוליבודה)
שיטפונות בערבה לאחר שמאגר עשת עלה על גדותיו (צילום: שרית אשכנזי פוליבודה)