ועד עובדות "אמונה" והסתדרות הפועל המזרחי, הארגון היציג של כ־1,500 מטפלות־מחנכות במעונות היום של ארגון "אמונה", הודיעו על עיצומים החל מהיום במעונות היום המפוקחים של "אמונה" בכל רחבי הארץ, וזאת במחאה על הפגיעה המתמשכת בזכויות המטפלות ובתנאי שכרן.

במסגרת העיצומים, שיינקטו לאורך כל השבוע, המטפלות יפתחו את מעונות היום בכל רחבי הארץ באיחור של שעתיים וחצי, בשעה 10:00. בשלב הבא מתוכננות שביתות אזוריות ושביתות כלליות נוספות.

"בשנתיים האחרונות נעשו ניסיונות רבים מול הנהלת הארגון להגיע להסכם קיבוצי שיביא לשיפור תנאי שכרן של המטפלות, שנתקלו במבוי סתום. במקביל, פנתה הסתדרות הפועל המזרחי גם למשרדי הממשלה הרלוונטיים למניעת קריסת ענף המעונות לגיל הרך, אך הקריאות נותרו ללא מענה", אומרים בהסתדרות הפועל המזרחי.

לטענתם, משבר תנאי העסקתן הוא רק חלק ממשבר גדול יותר של המחסור בכח אדם, לאור עזיבת התחום בכל שכבת הגיל הרך, משבר שהממשלה לא נדרשת אליו. המטפלות מזהירות כי גם בתקציב המדינה שהכנסת עתידה לאשר בכנס הקיץ שלה, אין כל טיפול במצוקתן.

רחל סימן טוב, יו"ר ועד עובדות אמונה, אמרה: "לא ניתן יד להמשך רמיסת הזכויות של 1,500 המטפלות העובדות במסירות יום־יום שעה־שעה למען ילדינו". אבי סולימן, יו"ר הסתדרות הפועל המזרחי, מוסיף: "לא נהסס לנקוט צעדים כואבים אף יותר במאבק למען עתיד ילדי ישראל, עד שהממשלה תמצא את הפתרון הראוי".