בית הדין הארצי לעבודה קיבל אמש את דרישת הממשלה ומרכז השילטון המקומי וביטל את השביתה ליום אחד בכיתות י' - יא' שהיתה אמורה להתקיים היום ביוזמת ארגון המורים העל יסודיים. לטענתו, עקב חוסר היענות של משרדי האוצר והחינוך לדרישות המינימליות של ארגון המורים.

"לא דובר אמת, הוא רוצה שקט": יו"ר ארגון המורים במתקפה על השר קיש

מזכירת ארגון המורים העל יסודיים במחוז צפון, יעל לפר ביטון, שוחחה היום (ראשון) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5fm והתייחסה לדברים: "כשאתה בא לבית הדין אומר אני רוצה צו מניעה בית הדין צריך לשקול האם אתה נותן אותו במידי או מזמן את הצד השני להשמיע את הדברים שלו ואז להחליט. במקרה הזה בית הדין החליט על סמך מה שמשרד החינוך ביקש לתת את הצו הזה, זה לא אומר שלא יתקיים דיון".

"אבל זה יום עצוב לכולנו אני חושבת כי באמת מה שאומרת מדינת ישראל זה שלמורים לא מגיע תוספות שכר אמיתיות וכדאי שהמורים לא יקבלו תוספות שכר כי אז הם יהיו יותר מרוצים בעבודה וימשוך כוחות יותר טובים בעבודה", הוסיפה.

"רן ארז עומד מאחורי מה שהוא אומר, זו אמירה אמיתית, זה לא איזה שהוא ניסיון לבלף", ציינה. "המטרה שלנו זה להשיג תוספות שכר אמיתיות שמגיעות למורים ולא איזה אחיזות עיניים של תוספות בכאילו שפרוסות לארבע - חמש שנים שבעצם רק יריעו את מצב המורים. אני לא מצפה ממשרד החינוך לנהל את המאבק, אבל בין זה ובין מה שקרה. שנה שלמה יש משא ומתן, אז אני לא יכולה להגיד ששר החינוך היה שם מההתחלה כי הוא לא, אבל הציפיות שלי משר החינוך הן קצת יותר גדולות כנראה ממה שקורה בשטח".

עוד חשפה כי "השנה הייתה אינפלציה כמעט חמישה אחוז, לנו אין הסכם שכר כבר שנה. בוא נאמר שהיו אומרים לנו 'קחו חמישה אחוז תופסות על השנה הזאת', זו בעצם לא תוספת זה למצב את המצב שקיים. זו לא תוספת אמיתית, זה רק להרע את המצב. אני לא משפטנית אבל אני אומר לאור ניסיוני המועט שבדרך כלל מה שעושה בית הדין 'אוקיי אני מקבל את הצו אבל בואו נדבר על זה'. בית משפט היה רוצה שיהיה הסכם שכר כי בית המשפט לא רוצה שיהיו פה שביתות, כי הם יודעים בדיוק מה המצב במדינת ישראל. הם מוכנים לפשע אבל כשאומרים למורים 'תוותרו על מה שיש לכם', כמו תוספת אם, אני כבר לא מדברת על המשמעות הערכית אלא על המשמעות הכלכלית".

לבסוף, סיפרה על תגובות המורים: "המורים יודעים שזה מגיע לנו, אני חייבת להודות שהתגובות הן חלוקות, חלק אומרים אמרנו לכם שהמדינה לא תהיה איתנו, כי אנשים זוכרים את השביתה הגדולה, הם מיואשים. יש כאלה גם שעדיין אומרים 'בואו לא נפגע בתלמידים כי אנחנו מורים ואכפת לנו מהתלמידים שלנו'".