מזכירת מחוז הצפון בארגון המורים התיכוניים, יעל לפר ביטון, שוחחה הבוקר (שני) עם יואב מינץ בתכניתו "קפאין" ברדיו צפון 104.5FM על העתיד המעורפל של פתיחת שנת הלימודים הקרובה. 

"לא היתה למידה", "תחושת זלזול": השנה מסתיימת ללא פתרון למשבר המורים

כשנשאלה האם שנת הלימודים הקרובה תיפתח כהרגלה, השיבה: "עם כל האופטימיות, לא נראה ששנת הלימודים החדשה תיפתח. אין שום משא ומתן בין הארגון לבין משרדי האוצר והחינוך. חסרים עשרות אלפי מורים במערכת. ויתרנו על חלק מהשכר שלנו בעשרת חודשי השנה כדי לקבל שכר בקיץ אבל הממשלה התרגלה שהקיץ זה שטח הפקר שלנו. המאבק הזה הוא לא מאבק סתם. הכל הולך בתרבות כאילו. מה הפתרון שהציע שר החינוך? בי"ס וירטואלי, כל תלמיד יוכל להיכנס למאגר ולבחור בשיעור שהוא רוצה. לא צריך מורה בכיתה".

בהתייחס להודעה האחרונה שפרסם יו"ר ארגון המורים רן ארז, לפיה על חברי הארגון להיערך להתמודדות כלכלית עם מה שהולך לקרות, ציינה: "אנחנו ויתרנו על חלק מהשכר שלנו במשך 10 חודשי שנת הלימודים כדי לקבל משכורת בקיץ. אף אחד לא עושה לנו טובה על ה-10 שבועות האלה. הציבור התרגל שזה שטח הפקר. אנחנו מקבלים משכורת, אז מה זה משנה אם נעבוד בחינם? תנו לעובדים את המשכורת שמגיעה להם. מה הפתרון שהציע שר החינוך? לעשות בית ספר וירטואלי. כל תמיד שירצה ללמוד יוכל להיכנס למאגר ולבחור בשיעור שהוא רוצה, והוא לא יצטרך מורה בכיתה". 

כשנשאלה האם תפקידם של המורים הסתיים, ענתה: "החברה לא צריכה התנהלות חברתית, מספיק שהילד יישב ליד מסך והוא יהיה תלמיד יותר טוב. תשמע את הפרסומות שלהם ברדיו. העובדה היא שאין להשיג היום מורים, אז הפתרון שאני חשבתי עליו הוא לפתות אנשים להיות מורים באמצעות משכורות הוגנות. אם יש לך מורה שהוא מהנדס מחשבים, למשל, אין לו בעיה למצוא עבודה אחרת, והסיכוי שהוא יחזור להיות מורה קלוש מאוד. זה הסיכון שמדינת ישראל לוקחת, לצד סיכונים נוספים".