לראשונה בת"א: בית הספר האנתרופוסופי המוכר כרשמי-ציבורי הראשון בעיר ייפתח ביפו, וההרשמה לשנת הלימודים תשפ"ד כבר מלאה. בשכבת כיתות א' תיפתחנה שתי כיתות, כאשר בכל אחת מהן ילמדו 34 תלמידים ותלמידות, ואילו בשכבות הבוגרות יותר יעברו התלמידים והתלמידות מבית הספר הקיים שפעל עד עתה במבנה שהשכירה העמותה במקווה ישראל.

המהלך יוצא לפועל שש שנים לאחר שנה של עבודה משותפת, בין נציגות מינהל החינוך של העירייה, הנהגת עמותת ההורים והצוות הפדגוגי של בית הספר, במהלכה התקיים שיח מעמיק על דרישות הצדדים בדגש על עקרונות עיריית תל אביב-יפו לשמירה על החינוך הממלכתי-ציבורי הכוללות בין היתר ביטול תשלומי ההורים, ביטול מיונים ומבדקי הקבלה לבית הספר ולמעשה הפיכת בית הספר לציבורי ממלכתי ככלל בתי הספר העירוניים בעיר.

כאמור, בית הספר יפעל במבנה ברחוב פחד יצחק, אשר בנוי בהתאמה לשתי כיתות בכל שכבת גיל ובתוספת חדרי ספח שונים. בימים אלה הוא עובר שיפוץ והצטיידות מחודשת לצורך התאמתו לצרכי החינוך האנתרופוסופי. למעשה, בית חינוך אביב שהתנהל במשך שנים ארוכות כבית ספר פרטי יהפוך לציבורי ויעמוד בכל דרישות מינהל החינוך בעיריית תל אביב-יפו ומשרד החינוך. 

שירלי רימון ברכה, מנהלת מינהל החינוך בעיריית תל אביב-יפו ציינה: "יפו עוברת מהפכה אדירה בשנים האחרונות במגוון תחומים ובתחום החינוך בפרט. ההשקעה האדירה באה לידי ביטוי גם במענים הפיזיים - מבני מסגרות חינוך מהיפים במדינה, שיפוצי עומק שהושקעו בהם מיליונים אבל כמובן במענים רחבים של פדגוגיה ייחודית, השקעה בצוותים החינוכיים וביצירת מגוון אפשרויות חינוכיות".

"הגנים ובתי הספר בעיר מקבלים מאיתנו תקציב מופלג, הגבוה ביותר בארץ, ליווי מקצועי של טובי המומחים, רוח גבית לעשייה ואפשרות להגשמה של כל החלומות החינוכיים. התנאי: חינוך ציבורי שכונתי לכולם. הורי האנתרופוסופי הבינו את עומק ההשקעה, את רוחב הגמישות הפדגוגית ואת הלב הפתוח, ואמרו "רוצים גם". אחרי שנים כבית ספר פרטי במקווה ישראל, הם חוזרים לעיר כציבורי ממלכתי רשמי", הוסיפה.

בנוסף, בעיריית תל אביב-יפו הודיעו על פתיחה של מסלול אנתרופוסופי בתיכון עירוני ז' בעיר בעתיד הקרוב. "בית ספר יסודי הוא שלב ראשון בהבטחת חינוך ציבורי איכותי לתושבי ותושבות יפו. בימים אלה בית הספר פתוח להרשמה לכל תושבי העיר, ובעוד שלוש שנים המטרה שלנו היא לסגור אותו להרשמה רק לתושבי האזור, מתוך רצון לחזק את יפו ולקדם את מערכת החינוך בה", סיכמה רימון ברכה.