מרכז השלטון המקומי הודיע שהבוקר (שני), בין השעות 08:00־10:00, יהיו עיצומים והשבתת שירותים ברשויות מקומיות ברחבי הארץ, זאת לאות הזדהות עם הרשויות בחברה הערבית, המוחות על הכוונה להקפיא העברת תקציבים שוטפים מהמדינה לפעילותן.

"זה בידיים שלך": ההורים והתלמידים קוראים לנתניהו להתערב במשבר מול ארגון המורים
בית המשפט קבע: לא יקוצר יום הלימודים במסגרות לילדים על הרצף האוטיסטי
 
בכנס חינוך של מרכז השלטון המקומי שנערך אתמול בבאקה אל־גרביה אמר יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס כי "השלטון המקומי עומד באופן מלא עם הרשויות המקומיות הערביות וישבות ביום שני בין 8:00 עד 10:00 לאות הזדהות. ואם נגיע ל־1 בספטמבר באותו המצב – נשקול את צעדנו. אנחנו מתייצבים עבור תקציבים לפריפריה ולמגזר", אמר ביבס.

ביבס הזהיר מהמשמעויות הקשות הצפויות אם אכן משרד האוצר יעכב תקציבים שוטפים לרשויות המקומיות בחברה הערבית. לדבריו, מדובר בתקציבים המיועדים בעיקר למשכורות לעובדים ולפעולות חיוניות, כמו חינוך ורווחה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ תקף בתגובה את ביבס ואמר כי הוא "מפעיל ״פרוטקשן״ כדי לסחוט כספים בלי בקרה ופיקוח לרשויות הערביות ומשם לארגוני פשיעה וטרור.

"נפעל כדי למנוע את השביתה המופקרת וחסרת האחריות מחר שתפגע בכלל אזרחי ישראל", אמר השר. "לא אתקפל מול לחצים ואיומים ולא אעביר את התקציבים לפני שאבטיח שהכספים יגיעו לאזרחים ולא לעבריינים".

במרכז השלטון המקומי הגיבו בחריפות. "שר האוצר מערבב בין שני סוגי תקציבים. התקציבים שהוא מדבר עליהם הם תקציבי פיתוח. באחריות המדינה להעביר את התקציבים האלו באופן שיבטיח שיגיעו למקומות הנכונים", נטען. "אנחנו מדברים על תוספת למענק איזון של 200 מיליון שקל, שהם כספים שמיועדים לתקציב השוטף, שכר ופעולות חינוך, פעילות רווחה, תרבות, קהילה ועוד, שמעוכבים ומובילים את הרשויות לגירעונות ענק ופגיעה קשה באזרחים".

במרכז השלטון המקומי ציינו עוד כי גם השר לשוויון חברתי עמיחי שיקלי ושר הפנים משה ארבל, לצד בכירים במשרד האוצר, סבורים שיש להעביר את התקציבים. "ברור לכולם שאלו תקציבים שחייבים לעבור באופן מיידי", נטען עוד.