פתיחת שנת הלימודים תידחה? שר החינוך, יואב קיש הגיע הבוקר (רביעי) לשיחה במסגרת סמינר ההכשרה של מועצת התלמידים והנוער הארצית שמתקיים בירושלים. בפגישה שיתפו נציגי המועצה בקשיים ובאתגרים של התלמידים והנוער במדינה ובמיוחד את הדאגה, אי-הוודאות ותחושת חוסר היציבות מצידם בשל שביתת ארגון המורים המתוכננת ל-1 בספטמבר. 

רגע לפני פתיחת שנת הלימודים: שני מורים לשעבר שעזבו את המערכת מספרים על ההחלטה
כשבוע לפני פתיחת הלימודים: סיבה נוספת לדאגה להורים

השר פרט את המהלכים המתרחשים והוסיף: ״אני שמח להיות פה ולשמוע אתכם, אני רואה בכם שותפים מלאים לדרך. תלמידי ישראל עומדים בראש סדר העדיפויות שלנו. אני אמנם לא מבטיח שנצליח להגיע להסכם שכר עד ה-1 בספטמבר אבל אני עובד ומרכז את כל המאמצים כדי שנצליח ושנת הלימודים תפתח כסדרה גם בהבט הזה״.

מועצת התלמידים והנוער הארצית עם יואב קיש (צילום: דוברות מועצת התלמידים והנוער הארצית)
מועצת התלמידים והנוער הארצית עם יואב קיש (צילום: דוברות מועצת התלמידים והנוער הארצית)

בין הנושאים שעלו בשיח נציגי הנוער עם שר החינוך היו המצב הבטחוני המשפיע על בני הנוער, האלימות וההרג בחברה הערבית, החזרה לימי הלימודים הארוכים בחינוך המיוחד, תמיכה לימודית גם בתלמידים הנחשבים ״החזקים״ והמצטיינים, קידום ערכי החינוך הבלתי פורמלי בתוך בתי הספר והתמיכה בהם, וכן הכנסת השיח האקטואלי על המצב במדינה תחת הנושא השנתי החדש ״לכידות חברתית״.

יו״ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, ספיר מוספי מסר: ״מועצת התלמידים והנוער הארצית תמשיך לפעול יחד עם שר החינוך וכלל הגורמים המעורבים כדי לקדם את המאמצים לפתיחת שנת הלימודים כסדרה ב-1 בספטמבר, ולהחזיר לתלמידי ישראל את היציבות והשגרה״.