הציבור הישראלי יודע מעט מאוד על חיי הבדואים ברהט, ואחד מתושבי העיר שואף לשנות את התמונה: ג'מאל הוזייל, ראש אגף החינוך בעיר, רוצה להוביל מהפכה בתחום. 

"התקשורת מסקרת את השוליים של החברה הבדואית, יש ברהט המון הזדמנויות, יש המון אקדמאים - את זה פחות מסקרים", אמר. "הגעתי כדי להשפיע, הייתי מורה, רכז, מנהל במטרה להוביל דרך חינוכית ובתור מנהל אגף החינוך בעירייה להוביל לדרך חדשה, אני מסתכל בראייה לשנת 2030 להוביל תהליך לקידום לימודי הייטק, בינה מלאכותית בבתי ספר ברהט. להשפיע בלימודי איכות סביבה וקיימות".

הוזייל סיפר גם על משפחתו שמעורבת בתחום החינוך. הוא עצמו החל את דרכו בעולם החינוך לפני כשלושה עשורים בתפקידים שונים. הוא בחר להתגייס למשטרה, אך בהמשך שב למערכת החינוך בעירו. "אשתי מתחילה את השנה ה-33 בתור גננת", שיתף. "שתיים מבנותיי למדו בבן גוריון וכיום עובדות בתור מורות, ושתי בנות נוספות לומדות חינוך במכללת קיי".

הוא שיתף על תחושותיו על כך שבנותיו בחרו להמשיך את דרכו בעולם החינוך: "אני אמרתי להן תעשו מה שאתן רוצות בחיים, אבל כנראה שמה שקורה בבית השפיע בפן הזה. הן ראו אבא משפיע, ראו אמא כל כך אהובה על התושבים שנרשמו לגן שלה, וכנראה זה השפיע על ההחלטה שלהן".

הוא התוודה: "את האמת - לא רציתי שהן יהיו אנשי חינוך, כל הורה רוצה שהילד שלו יבחר מקצוע יותר מכניס מתחום החינוך, אולי יותר מוערך חברתית. אבל אני שמח מאוד. כבר היום אני רואה כמה הבנות שלי משפיעות ואוהבות את המקצוע. חינוך מבחינתי הרבה יותר עדיף על מקצועות אחרים שפחות משפיעים. חינוך זה שליחות".