שיבושים בפתיחת שנת הלימודים בתוכנית היל"ה לנוער נושר בסיכון. מורות ומורי היל"ה, המאוגדים בארגון כוח לעובדים, מוחים על הפער בתנאים ביניהם לבין המורים בחינוך העל־יסודי, והחליטו לנקוט עיצומים ללא הגבלת זמן מלבד ההוראה עצמה בכיתות בשלב זה - וזאת כדי לאפשר פתיחת שנה "חלקה" לנוער הנושר ממסגרות החינוך האחרות.

איגוד מורי היל"ה משבית את ישיבות הצוות, ימי הערכות, כנסים, מפגשים והשתלמויות מכל הסוגים, פעילויות חינוך וטיולים מחוץ ליחידה, הכנת חומרים, בדיקת בחינות, שיחות עם תלמידים והורים ועוד.

לפני כחודשיים פורסם המכרז החדש להפעלת התוכנית על ידי החברה למתנ"סים, אשר כלל תוספות שכר, בעיקר למורים עם ותק נמוך, אולם לא פתר את מעמדם כמורי קבלן בשכר ובתנאים סוציאליים הנמוכים מאלה של המורים האחרים. איגוד מורי היל"ה עתר לבית הדין לעניינים מינהליים כנגד המכרז והכריז על עיצומים.

תוכנית היל"ה נחשבת לתקווה האחרונה עבור כ־6,000 תלמידים בגילי 14־18 שנמצאים בדרכם לנשור ממערכת החינוך, אולם מקבלים הזדמנות נוספת לסיים 10־11 שנות לימוד ולעשות בגרויות.

טלילה אילון, מורה בתוכנית וחברת הנהגת האיגוד: "הפערים בינינו לבין מורי העל־יסודי האחרים מעידים על זלזול בתלמידים, כמי שכנראה שווים פחות מן התלמידים 'הרגילים' וכבר מובילים לכוונת עזיבה של מורות רבות. אנו קוראים למשרד החינוך ולחברה למת"נסים להתעשת ולפעול במשותף לצמצום הפערים הללו. ללא שינוי מהותי נאלץ להשבית גם את הלימודים".