המשבר לא נגמר: יו"ר ארגון המורים רן ארז שלח לחברי הארגון איגרת מיוחדת העוסקת במתווה החדש שסוכם ביום חמישי בערב, עם משרד האוצר ומשרד החינוך, להסכם קיבוצי חדש שיסתיים בעוד חמש שנים באוגוסט 2025. במסמך, פירט יו"ר הארגון את הסעיפים עליהם הושגה הסכמה במתווה, שטרם נחתם באופן רשמי בין הצדדים והדגיש - כי איום השבתת הלימודים בתיכונים טרם הוסר מהפרק. "לאור האמור, הסכמנו לפתוח את שנת הלימודים ולהסיר את ההודעה על השבתת פתיחת השנה אך עד אשר ייחתם הסכם עבודה קיבוצי עם המעסיק, סכסוך העבודה בתוקף וכך גם יתר הצעדים הארגוניים שננקטו מכוחו", כתב ארז.

שבוע לדיון בבג"ץ: "עולים על מסלול התנגשות בין הממשלה ליועמ"שית"
טרגדיה כפולה: פועל התחשמל למוות בקריית גת, בעראבה פועל נוסף נפל מגובה

הצעדים הארגוניים עליהם מדבר ארז כוללים בין היתר איסור העברה והקלדה של ציונים, איסור קיום פעילות מחוץ לכותלי בית הספר (פרט לסיורים לימודיים במסגרת תוכנית הלימודים) ואיסור קיום פעילויות מעבר לשעה שלוש וחצי אחר הצהריים.

בין סעיפי המתווה כפי שנכתבו במסמך של ארז ניתן למצוא: תוספת שכר שווה של 2,000 שקלים לכל המורים בחטיבה העליונה - גם לחדשים וגם לוותיקים, אשר תינתן בארבע פעימות (800 שקלים בספטמבר 2023, 600 שקלים בספטמבר 2024, 200 שקלים בינואר 2025 ו-400 שקלים נוספים בספטמבר 2025) ועיבוי והגדלת גמול ההשתלמות. בהמשך המסמך מופיעים גם סעיפים העוסקים במאה מיליון שקלים לתפקידים חדשים בבתיה"ס עבורם יתוגמלו המורים, 300  מיליון שקלים לצורך הגדלת גמולים קיימים ויצירת גמולים חדשים למורים, ו-50 מיליון שקלים לשיפור שכר המנהלים.

הפגנת תלמידים נגד השביתה במערכת החינוך (צילום :אבשלום ששוני)

לצד הסעיפים הללו, סוכם גם על הפחתת המשרה של כלל המורים בשעתיים שבועיות - כך שיופחות שלוש שעות פרטניות ותתווסף אחת פרונטלית. המשמעות היא, שבסיס המשרה יורד - כך שערך השעה עולה, וכי סעיפים נוספים שנוגעים לעבודה בשבת ומסע ישראלי יסוכמו בהמשך. בארגון המורים ציינו עוד כי נושא החופשות טרם נידון ולא הושגו בו הסכמות. לכן, המורים בחטיבה העליונה ייצאו לחופשות בהתאם ללוח הישן והמורים בחטיבות הביניים יצאו לחופשות לפי הסכם הסתדרות המורים. בבתיה"ס השש שנתיים ינהגו המורים על פי לוח החופשות שהיה נהוג בו כל השנים.

ארז תקף בהמשך מכתבו את יו"ר הסתדרות המורים יפה בן דויד וכתב: "השינוי שנעשה ע"י הסתדרות המורים, מטרתו ליצור בלגן בבתיה"ס השש שנתיים, לשבש את הסדר בחינוך העל יסודי ולחזק את נראות 'אחיזתה' המלאכותית של הסתדרות המורים בחטיבות הביניים ובכך להצמיד באופן פיקטיבי את מורי חטיבות הביניים לחינוך היסודי. עליי לציין שזה לא המעשה השלילי היחיד שנעשה על ידם במהלך המאבק. הם ניסו בכל דרך אפשרית לפגוע במאבקו של הארגון בכך, שניסו להפחיד את המורים, שאם ישבתו ינוכה להם שכר והם יפסידו כסף רב. אני גאה לעדכנכם שניסיונות ההפחדה נכשלו וגרמו רק למעבר מסיבי של מורים לארגון המורים. חברי ארגון המורים מעולם לא שברו שביתה של עמיתיהם בחינוך היסודי ואף קיבלו הנחיות להשתתף בהפגנות הסתדרות המורים על מנת לעבות שורות כי בעמיתים לעבודה מדובר".