יו"ר ארגון המורים רן ארז יצא במתקפה חריפה נגד שר החינוך יואב קיש במכתב ששלח לו היום (רביעי), בו כתב, בין היתר: "שתי דקות שלמות נמשכה האופוריה. שתי דקות, של לחיצות ידיים ומחמאות הדדיות. והינה בחלוף רגעי ה"תהילה", ומייד לאחר שארגון המורים עמד בהתחייבותו להסיר את איום השביתה בתחילת השנה ולפתוח את שנה"ל, הודיע משרד האוצר שבעצם יידרשו לו "שלושה חודשים" לחתום על הסכם קיבוצי, וכי הוא מסרב לבקשת ארגון המורים לשלם במשך הזמן הזה את תוספות השכר בדרך של מקדמות".

יו"ר ארגון המורים תוקף את האוצר ומבהיר: "ממשיכים בעיצומים"
איום השביתה טרם הוסר? רן ארז מבהיר: "סכסוך העבודה בתוקף"

לדבריו, "ארגון המורים עמד בהתחייבותו, אך במקום לוודא שמשרד האוצר מבצע את התחייבויותיו, הודעת הערב שבכוונתך לחזור לערוץ הלעומתי ולבקש צווי מניעה נגד עיצומי המורים, אותם החל הארגון לנקוט לפני סוף שנה"ל". 

עוד רשם: "לא נחתם הסכם קיבוצי, לא נחתם מסמך הבנות, לא סוכם מעולם על ביטול העיצומים טרם חתימה על הסכם, ארגון המורים לא התחייב לכך בשום דרך או זמן, ומשרד האוצר ומשרד החינוך בראשותך לא ביצעו ולו התחייבות אחת שניתנה ערב פתיחת שנה"ל – הכול נכון, אבל במקום להמשיך את מתווה ההסכמות ולפעול לביצוען, הודעת שאתה הולך בדרך "הקלה", כך לדידך, והיא – הוצאת צווי מניעה, כאילו בית הדין הארצי לעבודה עובד אצלך. אולי כי אתה משוכנע שבית הדין הארצי לעבודה צריך לשרת את הממסד!".

"לאחר למעלה משנה וחצי של פניות מצד ארגון המורים לחתום על הסכם שכר ראוי למורות ולמורים בחינוך העל יסודי, רק בעקבות הכרזת ארגון המורים ששנה"ל לא תיפתח ללא חתימה על הסכם שכר, ורק בשבוע האחרון לפני פתיחת שנה"ל - נזכר משרד האוצר ונזכרת גם אתה להיכנס לעניינים, ולהתחיל לקיים מו"מ אינטנסיבי עם ארגון המורים. והינה, בחלוף מספר ימים, ביום 31.8.23 בשעות הערב, הגענו למתווה של הסכמות בין הצדדים, לרבות מועדי ביצוען. לפי שלא נחתם דבר, ובהיותנו למודי ניסיון מהפרת התחייבויות שיטתית ע"י  משרד האוצר, הסכמנו אך ורק להסיר את איום השביתה מעל פני פתיחת שנה"ל אך לא לבטל את העיצומים שננקטו משנה"ל הקודמת עד לחתימה על הסכם קיבוצי".  

לסיום, כתב: "והינה – יצא המרצע מן השק. ארגון המורים נכון היה לפתוח את שנה"ל כסדרה, להגיע להבנות אף ללא חתימה, ולפעול לעיגון ההסכמות בהסכם קיבוצי מייד, תוך שמילא את מלוא חלקו באחריות גדולה, בעוד שמשרדי החינוך והאוצר לא עשו דבר, לא ביצעו ולו התחייבות אחת, והינה הם אף מבקשים לחזור לגרירת הרגליים האופיינית ולמשוך זמן של 3 חודשים(!!) בטרם חתימה על הסכם קיבוצי מחייב".  

כזכור, אמש העביר ארז הודעה למורי הארגון בה שב לתקוף את משרד האוצר והבהיר כי העיצומים ימשכו. הצעדים הארגוניים עליהם מדבר ארז כוללים בין היתר איסור העברה והקלדה של ציונים, איסור קיום פעילות מחוץ לכותלי בית הספר (פרט לסיורים לימודיים במסגרת תוכנית הלימודים) ואיסור קיום פעילויות מעבר לשעה שלוש וחצי אחר הצהריים.