לקראת מציאת פתרון למשבר? שר החינוך יואב קיש נפגש הבוקר (חמישי) עם יו"ר ארגון המורים רן ארז, זאת לאחר שורת המכתבים התקיפים ששלח ארז, והחזרתם של העיצומים לשולחן.

רן ארז במתקפה נגד קיש: "שתי דקות בלבד נמשכה האופוריה"
לאחר שחתם על הסכמות: רן ארז שוב במתקפה חריפה על משרד האוצר

"קיימתי שיחות עם הגורמים הרלוונטיים במשרד האוצר. סוכם כי ייפתח הליך מהיר ומיידי שמטרתו עיגון ההסכמות בין הצדדים. משרד החינוך בראשותי ישמור על הסיכומים ויוודא כי ההטבות למורים שהובטחו - יכובדו. יחד עם זאת אני פועל באופן נחרץ להפסקה מיידית של העיצומים שפוגעים פגיעה קשה ומיותרת בתלמידות ובתלמידים היקרים שלנו", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

כאמור, ארז שלח אמש שני מכתבים - לשר החינוך ולממונה על השכר באוצר אפי מלכין - בהם תקף את השניים, זאת ברקע ההתנהלות מול הארגון לאחר השגת ההסכמות לקראת הסכם שכר חדש, שייחתם מול המורים. במכתב לממונה על השכר במשרד האוצר כתב ארז: "המתווה לא נחתם באותו הערב, אבל הצגתם לנו נייר הנושא את הכותרת שבנדון, ודרשתם שנחתום עליו מיד 'בראשי תיבות'.

בקשתנו לעיין באותו הנייר טרם חתימה התקבלה בקוצר רוח ובתוקפנות חריגה, שמפאת הנימוס והכבוד אליך לא אעלה על הכתב כרגע את פרטיה. למרות לחציך ולחצי העובדים הרבים הכפופים לך שהיו בחדר, ישבה עוה"ד פעיל יחד איתי והחלה לעבור בקפידה על הנייר. די מהר הסתבר שנוסף לנושאים שסוכמו במתווה העקרונות, שרבבתם על דעתכם בלבד נושאים שלא רק שלא סוכמו אלא סוכם ההפך הגמור מהם!".

מספר שעות לפני כן, ארז תקף גם את שר החינוך קיש, וכתב: "שתי דקות שלמות נמשכה האופוריה. שתי דקות, של לחיצות ידיים ומחמאות הדדיות. והינה בחלוף רגעי ה"תהילה", ומייד לאחר שארגון המורים עמד בהתחייבותו להסיר את איום השביתה בתחילת השנה ולפתוח את שנה"ל, הודיע משרד האוצר שבעצם יידרשו לו "שלושה חודשים" לחתום על הסכם קיבוצי, וכי הוא מסרב לבקשת ארגון המורים לשלם במשך הזמן הזה את תוספות השכר בדרך של מקדמות".

לדבריו, ארגון המורים עמד בהתחייבותו, אך במקום לוודא שמשרד האוצר מבצע את התחייבויותיו, הודעת הערב שבכוונתך לחזור לערוץ הלעומתי ולבקש צווי מניעה נגד עיצומי המורים, אותם החל הארגון לנקוט לפני סוף שנה"ל. לא נחתם הסכם קיבוצי, לא נחתם מסמך הבנות, לא סוכם מעולם על ביטול העיצומים טרם חתימה על הסכם, ארגון המורים לא התחייב לכך בשום דרך או זמן.

"משרד האוצר ומשרד החינוך בראשותך לא ביצעו ולו התחייבות אחת שניתנה ערב פתיחת שנה"ל – הכול נכון, אבל במקום להמשיך את מתווה ההסכמות ולפעול לביצוען, הודעת שאתה הולך בדרך "הקלה", כך לדידך, והיא – הוצאת צווי מניעה, כאילו בית הדין הארצי לעבודה עובד אצלך. אולי כי אתה משוכנע שבית הדין הארצי לעבודה צריך לשרת את הממסד!", נכתב.

ארז הוסיף: "לאחר למעלה משנה וחצי של פניות מצד ארגון המורים לחתום על הסכם שכר ראוי למורות ולמורים בחינוך העל יסודי, רק בעקבות הכרזת ארגון המורים ששנה"ל לא תיפתח ללא חתימה על הסכם שכר, ורק בשבוע האחרון לפני פתיחת שנה"ל - נזכר משרד האוצר ונזכרת גם אתה להיכנס לעניינים, ולהתחיל לקיים מו"מ אינטנסיבי עם ארגון המורים. והינה, בחלוף מספר ימים, ביום 31.8.23 בשעות הערב, הגענו למתווה של הסכמות בין הצדדים, לרבות מועדי ביצוען. לפי שלא נחתם דבר, ובהיותנו למודי ניסיון מהפרת התחייבויות שיטתית ע"י  משרד האוצר, הסכמנו אך ורק להסיר את איום השביתה מעל פני פתיחת שנה"ל אך לא לבטל את העיצומים שננקטו משנה"ל הקודמת עד לחתימה על הסכם קיבוצי".