הטבות חדשות עבור הסטודנטים במילואים: בשבוע שעבר שר החינוך ויו"ר המל"ג יואב קיש פרסם קובץ תקנות חדש המורה למוסדות הלימוד הגבוהים להקנות לסטודנטים הממלאים את חובתם כמילואימניקים הטבות חדשות.

בניגוד לשנים קודמות: מדוע אתרי האוניברסיטאות נסגרו בכיפור?

מעתה, מועד הבחינה הנוסף לבחירת הסטודנט שהחסיר בחינה בשל שירות מילואים ייערך באחד מהמועדים הבאים:

1. בתוך 45 ימים ממועד הבחינה האחרון בקורס.

2. בחינה במהלך הסמסטר העוקב.

3. מועד בחינה מוסכם אחר בין המוסד לסטודנט.

כמו כן, סטודנט יהיה זכאי לאחת משתי האפשרויות שיציע המוסד (חובה על המוסד להציע אחת מהן):

1. צפייה או האזנה, או סיכום רשמי כתוב מטעם המוסד.

2. שעות תגבור פרטניות שיינתנו באופן ייעודי.

כזכור, בעבר סטודנט שהחסיר בחינה בשל שירות מילואים קיבל מועד נוסף במועד לא ידוע. כמו כן, סטודנט היה זכאי לצפייה או האזנה בשיעורים שהפסיד עקב שירות מילואים, רק אם קיימת אפשרות כזו במוסד.

שר החינוך ויו"ר המל"ג יואב קיש מסר: "משרתי מערך המילואים הם חומת המגן האנושית של אזרחי ישראל והם אלה שמבטיחים את המשך קיומה של מדינתנו. כיו"ר המל"ג אמשיך להוביל ולקדם הטבות משמעותיות לסטודנטיות ולסטודנטים שמשרתים במילואים, כי מי שנותן יותר - יקבל יותר".

יואב קיש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יואב קיש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית אלחנן פלהיימר הוסיף: "הסטודנטים משרתי המילואים הם חוד החנית של החברה הישראלית. אנו שמחים ומברכים כי על אף ההתנגדות של ועד ראשי האוניברסיטאות והמכללות הצלחנו להביא הטבות מרחיקות לכת עבור ציבור משרתי המילואים. מבקש להודות לשר החינוך ח"כ יואב קיש, לקצין מילואים ראשי תא"ל (במיל׳) בני בן ארי ולראשי האגודות הסטודנטיאליות החברים בפורום מילואים בהתאחדות שהובילו את המהלך. נמשיך לפעול למענכם/ן ולהקל ככל שניתן את מהלך הלימודים כתמורה על עשייתכם/ן לחיזוק הערכים הלאומיים עליהם מושתת המדינה ולהמשיך לתרום לצה"ל ולביטחון ישראל".