בצל מצוקת העובדים במסגרות החינוך ברחבי הארץ, "באים לטוב", המערך הלאומי להתנדבות אזרחים ותיקים של משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, הפועל באמצעות החברה למתנ"סים, מרחיב את תוכנית ההתנדבות במעונות היום.

 התוכנית מתקיימת בשיתוף רשת "התחלה חכמה" של החברה למתנ״סים. התרחבות התוכנית מתקיימת לאור הצלחת ניסוי שנערך בשנה החולפת בכ־20 מעונות יום בירושלים וכעת יורחב בפריסה ארצית, ומתוכנן לפעול בכ־100 מעונות יום. 

המתנדבים יפגשו במהלך השנה הקרובה כ־1,500 ילדים בגילי לידה עד 3, ויקחו חלק בפעילויות העשרה ומשחק עם הילדים לצד סיוע לצוותי החינוך, כשהתוכנית תכלול הדרכה וליווי מקצועי לאורך כל השנה.

בחברה למתנ"סים מסבירים כי נוכחותם של הוותיקים משפיעה לחיוב על האקלים החינוכי ומאפשרת עבודה בקבוצות קטנה ויחס אישי. המתנדבים מכניסים איתם למעון הומור, חום וסבלנות ומוסיפים את חלקם לצד העשייה הברוכה של צוות המעון. 

טל בסכס, מנכ"ל החברה למתנ"סים, אומר: "מצוקת כוח האדם במסגרות החינוך לגיל הרך היא אתגר לאומי ענק, ואנחנו מקדמים חשיבה יצירתית שמביאה פתרונות ייחודיים באמצעות חיבורים חכמים בין התוכניות שלנו, ושיתוף פעולה הדוק עם השלטון המקומי. פתרונות אלה ואחרים המתוכננים בהמשך צפויים לצמצם את הפגיעה הכלכלית במשק הנגרמת מסגירת גנים, לאפשר להורים ללכת בשקט לעבודה, ולדעת שילדיהם נמצאים בידיים טובות ומקצועיות תוך שמירת הרצף החינוכי".

בתוכנית "באים לטוב" למעלה מ־15 אלף מתנדבים בגיל השלישי מכל רחבי הארץ, המעניקים לקהילה שירותים בתחומים רבים ולמגוון אוכלוסיות. מערך המתנדבים פועל בפריסה ארצית במאות יישובים ונועד לקדם את הפעילות ההתנדבותית של האזרחים הוותיקים במסגרת היישובית, ובמסגרת משימות לאומיות ארציות כשמתוך ניסיונם וכישוריהם, תורמים האזרחים הוותיקים לקהילה ולחברה כולה. 

לצד תוכנית המעונות, פועלים כ־3,000 מתנדבים נוספים של "באים לטוב" בתוכניות שונות במערכת החינוך כמו בטיחות בדרכים. עידוד קריאת ספרים, סיוע בלמידה, אנגלית מדוברת ועוד. מיזם "המסייעת" להשמת כ"א זמני הנותן מענה למצוקת כוח האדם לגיל הרך גובש כמענה לסגירת גנים בהתראה קצרה, תוך פגיעה כלכלית במשק בשל היעדרות הורים ממקומות העבודה והוא פרי שיתוף פעולה של מרכז השלטון המקומי והחברה למתנ"סים. מטרתו היא לסייע לרשויות המקומיות ולמפעילי הצהרונים לגייס סייעות במילוי מקום לגני הילדים והצהרונים.