אוניברסיטת תל אביב הודיעה היום על מלגה מיידית בסך 1,000 שקלים לכל סטודנט.ית שגוייס.ה למילואים בצו 8. לפי נתונים שאספה האוניברסיטה בימים האחרונים, ישנם מעל 5,000 סטודנטים שגויסו למילואים מאז פרוץ המלחמה וכולם יקבלו בימים הקרובים את המלגה כהוקרה על שירותם, ומתוך הבנה כי אלו בהמשך יצטרכו להתפנות יותר ללימודים ויתקשו להקדיש מזמנם לעבודה במקביל.

אליהו יוסיאן חשף את הפספוס הגדול שלנו במלחמה בעזה: הפסדנו זמן יקר
שלגונים מסוכנים: משרד הבריאות מזהיר את הציבור מצריכה של מוצרי "אלסקה"

יודגש כי האוניברסיטה שואפת להגדלה משמעותית של המענק, במיוחד לאלו המשרתים במערך הלוחם או התומך לחימה.

כמו כן, האוניברסיטה תעניק מלגות סיוע נוספות לסטודנטים בשירות מילואים אשר חווים כעת מצוקה כלכלית מיידית וחריגה.

יצוין כי מייד לאחר פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", אוניברסיטת תל אביב הקימה קרן חירום שגייסה עד כה תרומות בסך כ-10 מיליון שקלים לטובת סיוע להקלת הנטל הכלכלי לסטודנטים ולחברי הסגל וכן למשפחות המפונים מקהילת האוניברסיטה. הקרן מומנה על ידי תורמים של האוניברסיטה, ובראשם קרן משפחת לן בלבטניק.  

במסגרת קרן החירום, האוניברסיטה הודיעה בנוסף כי סטודנטים שגרים במעונות ואשר גויסו בצו 8 יקבלו פטור מתשלום לחודשים אוקטובר-נובמבר. האוניברסיטה גם תעניק מאות מלגות סיוע בשכר דירה לדיירי המעונות האחרים שלא גויסו למילואים. מלגות אלו יוענקו בהתאם לתנאים סוציו-אקונומיים.

נשיא האוניברסיטה פרופ' אריאל פורת, אמר כי "אוניברסיטת תל אביב מחויבת לסייע לתלמידיה אשר חווים את תלאות המלחמה על בשרם. מטבע הדברים מדובר בראש ובראשונה בחיילי וחיילות המילואים, כמו גם בתלמידותינו ותלמידינו מן הדרום או הצפון שנקלעו בעקבות המלחמה לקשיים כלכליים ואחרים. אנחנו מתחילים במלגה צנועה, אף שואפים להגדיל אותה בהמשך. הסיוע שלנו הוא לא רק כלכלי, אלא גם בתחום הלימודי, כאשר תיפתח שנת הלימודים. לא נשאיר את חיילות וחיילי המילואים, ושאר תלמידינו שנפגעו במלחמה, מאחור".