מספר מכללות ברחבי הארץ צפויות לפתוח הבוקר (ראשון) את שנת הלימודים האקדמית, זאת למרות החלטת ועד ראשי האוניברסיטאות, לצד גופים נוספים, על דחיית פתיחת שנת הלימודים האקדמית לתחילת חודש דצמבר. ועדת החינוך של הכנסת צפויה לקיים דיון בנושא במהלך השבוע, בנוכחות שר החינוך יואב קיש, המשמש גם כראש המל"ג.

משרד החינוך הודיע על ביטול משלחות התלמידים לפולין בחורף הקרוב
בשורה לסטודנטים: הסכום שתעניק אוניברסיטת ת"א למי שגויס למלחמה

רוי, סטודנט באחת המכללות הללו, אמור היה להתחיל היום את שנת הלימודים השלישית במסגרת לימודי משפטים - אך לא יוכל לעשות זאת מכיוון שהוא משרת כעת במילואים. "לא יתכן שכלל האוניברסיטאות והמכללות שממונות ע"י המדינה, דחו את פתיחת שנת הלימודים לחודש דצמבר - והמכללות הפרטיות, שגובות סוכמים עצומים כל שנה, החליטו להתעלם מבקשות הסטודנטים ולפתוח את שנת הלימודים הבוקר, כאשר רבים מהם כלל לא פנויים או מסוגלים להתחיל ללמוד. כנראה שהם לא יודעים שמדינת ישראל נמצאת במלחמה, וכי חלק נכבד מן הסטודנטים נמצאים במילואים בעזה או בצפון, זאת בנוסף לשוטרים שעובדים ימים כלילות".

הוא הוסיף: "אנחנו מרגישים מופקרים, ושפשוט מתחילים את השנה בלעדינו בעוד שאנחנו תורמים למדינה מגנים על האזרחים מקריבים מעצמנו, מזמננו וביטחוננו וכבר מעל לחודש לא נמצאים בבית. שלא נדבר על יתר הסטודנטים שרצים בין אזעקות או צריכים לדאוג לסידור לילדים. אשמח שמכללות כן יביעו סולדיריות עם אנשי המילואים, ויפעלו כדי לשנות את ההחלטה ההזויה הזו מאחר ואנחנו רוצים להתחיל את השנה כמו שצריך וללמוד כמו כולם".

אלחנן פלהיימר יו״ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות: ״התאחדות הסטודנטים הארצית פועלת עבור הציבור הסטודנטיאלי שמשרת במילואים ונקרא לדגל ושנמצא במעגל המשפחות השכולות, השבויים והנעדרים. בימים אלה אנו עובדים על מיצוי זכויות בהיבטים הנדרשים הכוללים סיוע כלכלי, אקדמי ומתן מענה רגשי. אנו דנים במשותף יחד עם המוסדות האקדמיים, המל״ג וכל הגורמים הרלוונטיים על מנת לתת את המענה נוכח הצרכים העולים מהשטח. נלווה ונתמוך במשרתים בלחימה למען עם ישראל״.