רס"ם (מיל') יוסף חיים הרשקוביץ, בן 44 מגבעות ולוחם בגדוד 697 שבחטיבה 551, אב לחמישה ומנהל בית ספר בירושלים במקצועו, נהרג מפיצוץ מטען בפיר מנהרה בצפון רצועת עזה. צביקה פלג, מנכ"ל רשת 'אורט', שוחח היום (ראשון) עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103fm וסיפר עליו.

"הפקירו אותנו": סטודנטים זועמים על המכללות שהחליטו לפתוח את שנת הלימודים
משרד החינוך הודיע על ביטול משלחות התלמידים לפולין בחורף הקרוב

"מנהיג חינוכי אמיתי, איש עם ערכים, איש מתווה דרך שסוחף אחריו בני נוער ומעצב דור מנהיגות חדש", טען. "כולו היה שמחת חיים, מאוד יצירתי, מאוד מחויב לחינוך. הוא העביר גם אהבת אדם, גם נתינה, איש שורשי מאוד חדרו אהבת ישראל. הוא היה מרכזו של בית הספר". 

עוד תיאר בעצב, כי: "חיים היה בהחלט דמות סוחפת. גם התלמידים, גם הצוות דואבים היום, יום עצוב לכולנו. צריך להתגבר על הכאבים הללו ולהמשיך בדרכו. כולם ידברו, יחזקו, יעצימו, עבודה של העצמת הנפש, אין מה לעשות. אנחנו צריכים לטפל בנוער הנפלא ששם, כדי שיידע לעמוד מול כל האסונות הללו. זה לא ביום אחד. זו עבודה שתימשך לדעתי שבועות רבים".

על תיכון אורט פלח בנים בירושלים, בית הספר שניהל חיים, אמר פלג: "זו לא ישיבה תיכונית רגילה. הרובד של פלך הוא הרבה יותר פלורליזם, פתיחות וסבלנות. לא להיות נגד, להיות בעד, לראות את האור ואת המגשר. זה בית ספר דתי שיש לו טבע מיוחד".