מפגש מקרי: גדי שפנגנטל ולידור כהן נפגשו לראשונה ברצועת עזה, כאשר נלחמו באותו הטנק. במשך, הם גילו דבר משותף לשניהם - העובדה כי הם מנהלים בתי ספר, אבל במחוזות שונים. שפנגנטל הוא מנהל בית הספר נעם בנים בני דקלים, שבמועצה האזורית לכיש, וכהן מנהל בית הספר רונה רמון בחריש. למרות שהם נמצאים ברצועת עזה - ליבם עם התלמידים שממשיכים בשגרת הלמידה, והם מוסרים להם לצוות החינוכי ולקהילה כולה חיזוקים וחיבוקים חמים הישר מהרצועה.

בעיצומו של תהליך הגיור: נרצחה בטבח בדרום ונקברה מחוץ לבית העלמין
"לא מדברת בעברית": כך נראית המציאות העצובה של יהודי בריטניה

כהן סיפר: "לא הכרנו לפני כן, ולא ידענו ששנינו מנהלים, כך שבעצם הפגישה הראשונה שלנו הייתה במילואים הללו כחלק מחטיבת הראל שהוקפצה ב-7 באוקטובר. תוך שעות בודדות הגיעה לעוטף, נלחמה בבארי, כפר עזה ונחל עוז. בהמשך, נכנסנו לרצועת עזה"

שפנגנטל סיפר שחלק מצוות בית ספרו נמצא גם כן במילואים: "הסגן שלי במילואים וכך גם חלק נכבד מהצוות - אך למרות הכל שגרת הלמידה נמשכת". בהמשך, שיגר מסר לתלמידיו ואמר: "מתגעגע אליכם. אני עוקב גם אחרי מצבכם ויודע שאתם ממשיכים ללמוד להשקיע ולעשות מעשים טובים לקהילה, למשפחה ולעם ישראל. תתמידו בתפילות לחיזוק עם ישראל וכל חיילי צה"ל. אנחנו חזקים בשבילכם בחזית ואנחנו ננצח".

כהן הוסיף כי "בית הספר ממשיך לנהל שגרת לימודים מלאה גם בהיעדרי, ושתי הסגניות שלי מחליפות אותי. ביקרתי שם לפני כשבועיים וחצי כשיצאתי לאפטר, והתלמידים שמחו מאוד. יש לנו צוות מדהים ומחזק, וקיבלתי גם תמיכה מהפיקוח והרשות וגם סרטונים מרגשים ומכתבים מהתלמידים שחיממו מאוד את הלב".