במהלך דיון של ועדת החינוך, התרבות והספורט, בנושא התמודדות ההשכלה הגבוהה בתקופת מלחמה, אמר שר החינוך יואב קיש כי ההחלטה על פתיחת שנת הלימודים בתאריך מוקדם ממה שהחליטה עליו המל"ג, 24 בדצמבר, היא בידי המוסדות האקדמיים: "לנסות לכפות מדיניות אחידה על כל המוסדות יכולה לייצר חוסר אפקטיביות מאד משמעותית. המסר שלנו – כל מוסד שיחליט שהוא פותח את שנת הלימודים מוקדם ממה שהודענו ב-24 בדצמבר, אנחנו מצפים ממנו לדאוג לכך שאותם מילואימניקים יסיימו את שנת הלימודים, כתף אל כתף עם חבריהם שלא משרתים במילואים. במידה ואנחנו בלחימה ארוכה, של חצי שנה, אני בעד לתת לסטודנט ציון עובר. זה לא עלה להצבעה במל"ג אתמול, אבל אני אומר למוסדות האקדמיים – אל תפגעו במילואימניקים. אם צריך לבחור בין האיכות האקדמית לבין המילואימניק – לבחור במילואימניק".

על הסתה בקמפוסים אמר השר קיש: "אזרחי ישראל הערבים הם שותפים לנו במלחמה בטרור הנוראי של חמאס דאעש. לעשות מההסתה כאילו כל המגזר הערבי שם – זה יהיה שקר. ההנחיה שלנו לטפל במקרים החמורים של ההסתה והמוסדות אכן מטפלים. גם בחברה היהודית יש מקרי קיצון. בגלל כמה קיצונים לא נכתים ציבור שלם".

במהלך הדיון התייחס יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות, אלחנן פלהיימר לחוסר הסנכרון הקיים בין המוסדות האקדמיים: "יש כאוס בפתיחת שנת הלימודים האקדמית, יש פערים אדירים בין הזכויות שהסטודנטים המילואימניקים מקבלים, וצריך לדרוש קו מינימום אחיד בין הזכויות של הסטודנטים המשרתים גם בפן הכלכלי וגם בפן האקדמי כדי שיהיו להם פתרונות שווים ולא יועמקו הפערים. בהיבט הכלכלי, לא ייתכן ששני סטודנטים ממוסדות לימוד שונים יקבלו מענקים לא שווים. בהיבט האקדמי, חלק יקבלו ציונים בינאריים ושיעורים פרטיים, ויש מוסדות שלא מעניקים את הפתרונות האלה. מה שמעמיק עוד את הפערים ביחס לפערים הקיימים בשגרה. אסור שיהיה מצב שסטודנט מרגיש מרוצה ממה שנותנים לו ואחר לא".

כמו כן, סיפר פלהיימר על פנייה שקיבל מצד אמא של סטודנטית המשרתת במילואים: "נגה שרון, אמא של סטודנטית במילואים, שאלה אותי למה במוסדות מסוימים נתנו חבילת סיוע למילואימניקים, ואצלנו במוסד שהבת שלי לומדת עד לרגע זה לא עדכנו מה הבת שלי תקבל כשהיא תחזור ממילואים? אלו הדאגות שיש לציבור הסטודנטיאלי שנמצא כרגע במילואים בגלל שאין מענה ופתרון רחב לכולם. אין רף תחתון שקובע שמוסד אקדמי שפותח את הלימודים זו ההתחייבות המינימלית שהוא צריך להעניק לסטודנטים המילואימניקים שנמצאים עכשיו בחזית. חייבים לתת פתרון רחב לכל הסטודנטים המילואימניקים וזה מה שצריך להיות בסדר העדיפויות".

בתגובה לדבריו של יו"ר התאחדות הסטודנטים הגיב שר החינוך ח"כ יואב קיש: "מסכים עם אלחנן ב-100 אחוז, ואני פונה לכל חברי הכנסת, יש לנו אתגר גדול מול האוצר, הייתי שמח שבחקיקה משותפת של כל הבית הזה, תהיה אמירה ברורה שמילאומיניקים לא משלמים שכר לימוד. תביאו חקיקה ומי שקיבל מענק מהמוסד יחזיר את המענק. אני כשר חינוך אתמוך ואעלה לדיון בממשלה תעבירו חקיקה פרטית של כל האופוזיציה קואליציה שכל המילואימניקים מקבלים החזר על שכר לימוד וממומן על ידי הממשלה בתקופת הלחימה ואני אתמוך בזה בממשלה ואעלה את זה, תקדמו את זה פרטי קואליציה אופוזיציה".

כמו כן, התייחס פלהיימר להסתה לטרור בקמפוסים וקרא לפטר אנשי סגל התומכים בטרור ולסלק מספסל הלימודים סטודנטים התומכים בחמאס: "חייבת להיות אמירה ברורה בנושא הזה ולא לטאטא מתחת לשולחן. אם יש סטודנט שהעלה פוסט שקשור להסתה, אין פה מחלוקת אם יש תמיכה בטרור או לא, זה לא גבולי, זו תמיכה בטרור".