התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית יוצאת בפרויקט ראשוני מסוגו, המציע חילופי סטודנטים של סטודנטים הישראליים עם סטודנטים בעולם. הקמפיין מציע את מיטב האוניברסיטאות בארץ, מיטב המרצים, וכך גם ממוסדות האקדמיים נחשבים בעולם, להגיע לישראל ולהתחלף עם הסטודנטים.

הסטודנטים זועמים: "יש פה הבדל בין דם לדם"
יו"ר התאחדות הסטודנטים הטיח בוועדת החינוך: "יש כאוס"

האתגר הגדול הוא - הסטודנטים הישראלים שמעוניינים להתחלף וללמוד באוניברסיטאות המובילות בחו"ל נחטפו בברוטאליות וכעת שבויים בשבי החמאס בעזה החל מה-7 באוקטובר ובמקום לפתוח את שנת הלימודים האקדמית ולהשתתף בתכנית לחילופי סטודנטים, חייהם נעצרו באותה השבת השחורה.

את הקמפיין השיקו השבוע התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית יחד עם מטה החטופים והנעדרים, בהפקת Salt&Pepper על מנת להביא אל קדמת הבמה של סדר היום העולמי את העובדה שבין החטופים נמצאים ילדים, צעירים ומבוגרים אותם חטף ארגון הטרור חמאס ללא הבחנה.

במסגרת הקמפיין, סרטון שבמרכזו רומי גיאור מציעה לסטודנטים מהעולם להגיע לחילופי סטודנטים בישראל, כאשר בסוף הסרטון מתוודע הצופה לכך שהסטודנט שהיו אמורים להתחלף איתו – כאמור נחטפו ונמצאים בשבי החמאס בעזה בעל כורחם.

כחלק מהפעילות – הקימו ההתאחדות ומטה החטופים והנעדרים בשיתוף חב"ד דוכני הסברה באוניברסיטת ייל, פרינגסטון והרווארד, בהם תתבצע חלוקת פלאיירים המספרים על הפרויקט החדשני וחושפים אותם לעבודה שסטודנטים בני גילם לא יכולים לזכות לפריבילגיה הזו מאחר והם שבויים.

הקמפיין מציג את סיפורם של כל סטודנט וסטודנטית בנפרד, עם התמונות, החלומות והשאיפות שהיו להם לפני שנחטפו:

  • ענבר היימן, בת 27, סטודנטית לתקשורת חזותית
  • נועה ארגמני, 26, סטודנטית לניהול מערכות מידע
  • כרמל גת, בת 39, סטודנטית לתואר ראשון
  • עידן שתיוי בן 28, סטודנט לקיימות וסביבה
  • אופיר צרפתי, סטודנט להנדסת חשמל

במסגרת השקת קמפיין, תמר גוטמן, סטודנטית גם היא, הוכרזה כנרצחת ולא כחטופה. הי"ד.