סטודנט מהמכללה האקדמית גליל מערבי פנה במכתב תקיף לנשיא המכללה, פרופ' נסים בן דוד, וביקש ממנו שלא לקיים בימים המתוחים ביטחונית הללו מבחנים פרונטליים באקדמיה. במקום זאת הציע כי הציונים יינתנו על סמך העבודות הרבות שביצעו לדבריו הסטודנטים.

"הזדמנות אחרונה": צה"ל בהודעה דרמטית לעריקים בעיצומה של המלחמה
בצה"ל מעריכים: העסקה תצא לפועל מחר, אבל מוכנים לכל תרחיש

"אני אישית מודה לך על הפגנת הכוח וחוסר האמפתיה שהפגנת כלפי הסטודנטים ושלא הקשבת למצוקתנו בימים אלה. עכשיו אני בטוח כי יש על מי לשים את הראש. אולי המייל יכעיס אותך ואולי תזמין אותי לשימוע על כך, אבל חונכתי בצורה כזו שלא משנה מי עומד כנגדך בדרך - עלי לומר את מה שיש לי על הלב", כתב.

"כאיש מאמין אומר לך משפט אחרון, ביהדות לפסוק הלכה יש עניין מכריע בין יחיד לרבים. וכשיחיד ורבים מתדיינים על הלכה מסוימת אז פוסקים הלכה לפי רבים. מי ייתן ותבורך בברכת היכולת לראות את מצוקת האחר כמוני גם", הוסיף.

בתגובה, הוא קיבל מלשכת הנשיא מכתב לא פחות תקיף: "בימים רגילים היית מזומן לוועדת משמעת כדי להסביר את פנייתך הבוטה והבלתי מכבדת, אבל כעת לנוכח המצב הכללי ומצבך האישי לא ינקטו צעדים נגדך. השיקולים לקיים את הבחינות הם מערכתיים וכידוע לך ניתנת אפשרות לכל סטודנט להיבחן בשני מועדים בעתיד, בזמן רגיעה, לכן כל טיעונך וטענותיך אינם תקפים".

חלקים מהיירוט נמצאו באזור התעשייה חצור הגלילית (צילום: דוברות חצור הגלילית)
חלקים מהיירוט נמצאו באזור התעשייה חצור הגלילית (צילום: דוברות חצור הגלילית)

אלחנן פלהיימר, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, פנה גם הוא לנשיא המכללה, וכתב כי "באופן תמוה הוחלט על קיום בחינות פרונטליות במכללה אשר נמצאת כ-10 קילומטרים מהיישובים המפונים. החזית הצפונית מביאה עימה פגיעות קשות בגוף וברכוש, גם פיזי וגם נפשי. סטודנטים רבים מביעים תמיהה וחשש רב בעקבות החלטת המכללה לקיים בחינות פרונטליות ללא שום הקלות והתחשבות במצב על אף דרישתם להתחשבות".

עוד כתב, כי "יתרה מזאת, בימים אלה נדרשת סובלנות והכלה גדולה מהשגרה ולצערי הרב נוכח ההתנהלות ניתן לומר שגודל השעה אולי לא נלקח בחשבון ובשיקול הדעת מצידך. מצופה ממך בדיוק כמו יתר המוסדות האקדמיים האחרים במדינת ישראל לגלות את מירב ההתחשבות לא במילים אלא במעשים, ולייצר וודאות לא בצורת הבטחות אלא באמצעות הצגת תכניות פרקטיות. אבקש את התייחסותך המיידית נוכח המצב ולבחינה מחודשת בשיקול הדעת בכל הנוגע לבחינות פרונטליות בתקופה זו".

מהמכללה האקדמית גליל מערבי נמסר, כי "מדיניות המכללה לגבי הבחינות הועברה לכלל הסטודנטים באמצעי הדיוור השונים, ולסטודנט בפרט שלצערנו בחר לנסח את מכתבו לנשיא המכללה בשפה משולחת רסן ותוקפנית מאוד כאשר המייל שקיבל אינו חורג בהתחשב בנוסח פנייתו. עם זה, אנו מבינים שגם בתקופה לחוצה ומאתגרת צריך להתנהל ברגישות יתר ולוקחים זאת לתשומת ליבנו. המכללה תפעל בהמשך בהתאם לנסיבות ולהתפתחויות ותעשה ככל שביכולתה לאפשר לכל תלמידיה להמשיך בלימודים באופן סדיר ומלא ולהצליח בלימודיהם. כמו כן, ראוי להדגיש שוועד ראשי המכללות הציבוריות פנה למל"ג בנוגע להקלות שונות שיינתנו לסטודנטים ואנו נפעל ליישום הקלות אלו לאחר תיאום מול המל"ג".