בתום הליך מיון קפדני: מלגת קרן רודס הכריזה על הזוכים הישראלים במלגה לשנת 2024. הזוכים הם יותם הראל ונועה חן, שניהם מתכנית פכ"ם באוניברסיטת תל-אביב.

הזוכים ילמדו בשנה הבאה באוניברסיטת אוקספורד היוקרתית, ויזכו למלגת לימודים ומחיה למשך לימודיהם בשווי מאות אלפי שקלים לכל אחד מהם.

דורון ובר, המזכיר הלאומי של מלגת רודס בישראל: "הוועדה שלנו התרשמה עמוקות לא רק מאופיים המוסרי, המצוינות האקדמית והמנהיגות של יותם ונועה, אלא מיכולתם לשמש כשגרירים למדינתם".

הזוכים במלגה הם:

יותם הראל - בעל תואר ראשון בפילוסופיה, מדעי המדינה וכלכלה בהצטיינות מאוניברסיטת תל אביב, שם הוא לומד כעת לתואר שני בפילוסופיה. יותם הוא מטפס בולדרינג תחרותי ודובר ערבית, עבד כמרצה לפילוסופיה פוליטית, עוזר מחקר לספר בנושאי כלכלה ויועץ עסקי אסטרטגי. באוקספורד הוא מתכוון ללמוד DPhil בפילוסופיה, שם הוא מתכנן ללמוד בעיות תגובתיות במדעי החברה.

יותם הראל (צילום: יח''צ)
יותם הראל (צילום: יח''צ)

נועה חן - בוגרת תואר ראשון בפילוסופיה, מדעי המדינה וכלכלה בהצטיינות במסגרת התכנית החד-תחומית למצטיינים ע״ש עדי לאוטמן באוניברסיטת תל אביב. במקביל ללימודים, נועה הפכה למנהלת הצעירה ביותר בחברת הייעוץ האסטרטגי Strategy& מבית PwC, והובילה קבוצה שייעצה למשרד הבריאות על רפורמה במערכת הסיעוד בישראל. כיום נועה עובדת בקרן ההון סיכון Team8 כמנהלת אסטרטגיה ואופרציה עסקית, ובשנים האחרונות היא ייעצה בהתנדבות גם למשרד הכלכלה ולמשרד הפנים. באוקספורד, היא מתכננת ללמוד תואר שני במדיניות ציבורית (MPP), בשאיפה להגביר את החיבור בין מגזר ההייטק לאימפקט חברתי.

נועה חן (צילום: יח''צ)
נועה חן (צילום: יח''צ)

בראש ועדת הבחירה עמד מר דורון ובר המזכיר של מלגת קרן רודס בישראל, ונכללה בה אנשי אקדמיה, יזמים ופקידי ממשל.
 
עם השלמת הבחירה של המחזור השמיני של חוקרי רודוס מישראל, אמר מר דורון ובר, המזכיר הלאומי למלגות רודוס לישראל: "אנו נרגשים לכבד את שני הישראלים יוצאי הדופן הללו במלגת רודוס לאוניברסיטת אוקספורד.  זוהי תקופה מאתגרת במיוחד, והוועדה שלנו התרשמה עמוקות לא רק מאופיים המוסרי, המצוינות האקדמית והמנהיגות של יותם ונועה, אלא מיכולתם לשמש כשגרירים למדינתם ולמען המשימה של רודוס  לחבר את הצעירים המבריקים יחד כדי לעזור להפוך את העולם למקום טוב יותר".