ראשי אוניברסיטאות המחקר (ור"ה) הודיעו הבוקר (ראשון), כי האוניברסיטאות נערכות לפתיחה של שנה"ל תשפ"ד ב- 31.12.2023, מלבד הטכניון שנערך לפתוח את שנה"ל האקדמית ב- 7.1.24, לאחר סיום בחינות תשפ"ג. רשימת האוניברסיטאות שפותחות את שעריהן בסוף החודש תכלול את האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בר-אילן, אוניברסיטת בן-גוריון, אוניברסיטת חיפה ואריאל.

בשורה לסטודנטים בדרום: זה המוסד ששנת הלימודים הקרובה בו תהיה במימון מלא

בשבועות הקרובים יתקיימו בכל האוניברסיטאות הכנות לקראת הפתיחה, ימי אוריינטציה, ימי התארגנות ועוד. הודעה מפורטת על סדרי הפתיחה במוסדות השונים תימסר לקהילת הסטודנטים בכל אחת מהאוניברסיטאות במהלך השבוע הקרוב. 

בהודעה שהוציאו נכתב: "כחלק ממחויבותה לעתידה של מדינת ישראל, הנהגת האוניברסיטאות פועלת בכדי לאפשר את פתיחת שנה"ל האקדמית תשפ"ד, מתוך שאיפה לאפשר הוראה ומחקר גם בתקופה המאתגרת והקשה הזו. ההחלטה התקבלה בשיח משותף עם צה"ל. בשבועות האחרונים שקדנו על מתווים מפורטים של חזרה ללימודים, בהם יעשה שימוש בסל מגוון של התאמות לצד מציאת פתרונות פרטניים לכל מי שעדין ישרתו במילואים. אנו מבקשים לחזור שוב על מחויבותנו לכלל קהילת הסטודנטים, הסטודנטיות ואנשי ונשות הסגל המגויסים לעשות ככל יכולתנו כדי שאיש לא יישאר מאחור".

מאוניברסיטת בן-גוריון נמסר: "ההחלטה על פתיחת שנת הלימודים לא היתה קלה. סטודנטים וסטודנטיות רבים עדיין במילואים או מפונים מבתיהם. אך החלטה על דחייה נוספת של שנת הלימודים היתה פוגעת בקהילה הסטודנטיאלית, כמו גם במשק כולו ובעיקר בנגב. בשבועות האחרונים שקדנו על מתווה מפורט של חזרה ללימודים, בו יעשה שימוש בסל מגוון של התאמות לצד מציאת פתרונות פרטניים לכל מי שעדיין ישרתו במילואים. בימים אלו אנחנו עוסקים בכל הדרוש על מנת להיערך כראוי לפתיחת שנת הלימודים. האוניברסיטה מחויבת להצלחת הסטודנטים והסטודנטיות, החוקרים והחוקרות, כמו גם לפיתוח הנגב ולעתיד המדינה כולה. על כן אנו פועלים, עם שאר האוניברסיטאות, לאפשר הוראה ומחקר גם בתקופה המאתגרת והקשה הזו".