אוניברסיטת חיפה והמרכז האקדמי ויצו חיפה חתמו בשבוע שעבר על הסכם מיזוג, לפיו המרכז האקדמי ויצו חיפה יהפוך לבית הספר לעיצוב של אוניברסיטת חיפה, שבראשו תעמוד פרופ' לאה פרץ. בכך הופכת אוניברסיטת חיפה לאוניברסיטה הראשונה בישראל בה פועל בית ספר לעיצוב. ההסכם ייכנס לתוקפו כבר בסמסטר ב' של שנת הלימודים הנוכחית. המועצה להשכלה גבוהה, שתמכה בתהליך המיזוג ואישרה בעבר את הסכמי הביניים השונים, צריכה לאשר באופן סופי את ההסכם. 

קיש בתדרוך לכתבים: "לא יתקיימו לימודים ביישובי הצפון עד סוף שנה"ל"
אלפים עדיין במילואים: כל מה שצריך לדעת על פתיחת השנה האקדמית

נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' רון רובין אמר: "זהו יום מרגש במיוחד, בו עוד נדבך מרכזי בחזון שלנו מתבסס ומתגשם מול עינינו. אוניברסיטת חיפה היא עתה אוניברסיטה עירונית במלוא מובן המילה, כשהקמפוסים שלנו פרוסים לכל אורכה ורוחבה של חיפה. הקמפוס של בית הספר לעיצוב במושבה הגרמנית מצטרף אל קמפוס העיר הטכנולוגי בעיר התחתית ומעמיק את ההיטמעות שלנו במרקם החברתי של חיפה. כל הקמפוסים הללו נמצאים במרחק הליכה זה מזה והמטרה שלנו היא לשנות את פני האזור. מאות סטודנטים שיוצאים מהקמפוסים אל אזורי הבילוי והמסחר, שמושכים יזמים ונותני שירות. חוקרים וחוקרות שמשתפים פעולה עם התעשייה ומושכים חברות סטארטאפ חדשות. זה היה החזון שלנו לאוניברסיטה עירונית אמיתית, וכעת הוא מתגשם בגדול". 

אניטה פרידמן, יו"ר ויצו העולמית מסרה: "ויצו מברכת על האיחוד הטבעי. המרכז האקדמי ויצו חיפה מהווה חלק בלתי נפרד מויצו מזה 52 שנים, עת נוסד כסמינר חינוכי והפך עם השנים למכללה, למרכז אקדמי, וכעת יהפוך לבית הספר לעיצוב של אוניברסיטת חיפה. אנו גאות שהסמינר שויצו יסדה לפני עשרות שנים ימשיך במוסד מפואר כמו אוניברסיטת חיפה. נמשיך להשפיע ולהיות שותפים דרך הוועד המנהל והאסיפה הכללית של האוניברסיטה".

על פי ההסכם, שבו ייצגו את אוניברסיטת חיפה עורכי הדין איתמר ענבי ומור יוגב ממשרד ש.פרידמן אברמזון, פעילות המרכז האקדמי ויצו חיפה תשולב לתוך אוניברסיטת חיפה כבית הספר לעיצוב בה. משלב זה ואילך, יהפוך בית הספר החדש ליחידה אורגנית של אוניברסיטת חיפה, ככל יחידה אקדמית אחרת. 

חוגי בית הספר לעיצוב של אוניברסיטת חיפה ימשיכו לכלול את החוגים הנלמדים כיום: עיצוב אופנה; תקשורת חזותית; אדריכלות; צילום כולל מסלול בקולנוע; ותואר שני בעיצוב סביבה וחינוך. 

קליטת המרכז האקדמי ויצו חיפה באוניברסיטה, ופתיחת בית הספר לעיצוב הן חלק ממהלך ארוך טווח של אוניברסיטת חיפה להעמיק את הפעילות שלה בתוך חיפה, כחלק ממחויבות למעורבות והשפעה בקהילה. "בית הספר החדש לעיצוב ייספק הזדמנויות בלתי נגמרות לסטודנטים שלנו. השילוב הראשון מסוגו בארץ ייפתח עבורם תחומים חדשים ומבוקשים בעולם התעסוקה וזוהי גאווה גדולה לומר שהשילוב הזה נמצא רק בחיפה ורק באוניברסיטת חיפה", אמר רקטור אוניברסיטת חיפה פרופ' גור אלרואי.