לאגודת הסטודנטים דרישות מהאוניברסיטה ובעיקרן עמידה בהבטחה להקלות וסיוע למשרתי המילואים. לחלק מהדרישות האוניברסיטה נענתה, אולם מרביתן טרם הוכרו או יושמו ומתנהל דין ודברים בעניין הזה גם בימים האחרונים.

עד כה הסטודנטים מציינים שהאוניברסיטה נאותה לתקצב רק חניכה, מרתונים של למידה שיתקיימו בסוף הסמסטר עבור משרתי המילואים וגם פרסמה מועדי ג' לבחינות סוף הסמסטר. עם זאת, באגודה שניצבת לצד משרתי המילואים, סבורים שזה כלל לא מספק. 

האגודה שואפת למענה מלא יותר, בהלימה לצרכי משרתי המילואים וכוללת בדרישותיה גם הכפלת קורסים בהיקף משמעותי יותר, סיוע אקדמי פרטני, שיעורי השלמה בדגש על כך שלא יחפפו שיעורים בקורסי חובה, חלופות להערכה במבחן, הארכות זמן במבחן ועוד.

ניתאי מעוז, סטודנט למדעי המחשב בשנת לימודיו האחרונה לתואר, לוחם בתותחנים במיל' מסביר: "לא רצינו להגיע למצב בו אנחנו קוראים לסטודנטים שלנו לצאת להפגין, אך לאחר שיח שהתנהל שבועות מול האוניברסיטה ואי עמידה שלהם במתווה וביעדים שפרסמו, החלטנו שאין ברירה אחרת וצריך לעמוד יחד עם המילואימניקים שלנו, על מנת שיקבלו את ההקלות שמגיעות להם".

נועה, סטודנטית שנה א' לפסיכולוגיה וביולוגיה, שירתה במילואים כפראמדיקית בשריון בעזה, מתוסכלת מהמצב: "זה צריך להיות המאבק של כולנו. זה הביטחון של כולנו. אם היינו יודעים שההבטחות ריקות מתוכן ושלהיות במילואים זה בהכרח לוותר על שנה אקדמית, לא כולם היו נשארים להילחם. מה יהיה במלחמה הבאה? אי אפשר להסתמך רק על הערכיות ואהבת הארץ שלנו. צריך שיהיה לנו לאן לחזור. כרגע הלוחמים באוניברסיטה בעיקר מרגישים פראיירים, מנוצלים ונבגדים".

תגובת אגודת הסטודנטים אוניברסיטת בן גוריון: "כבר תקופה ארוכה שאנחנו נמצאים בדיונים ושיחות מול ראשי האוניברסיטה ומחלקות הלימוד על המתווה האקדמי למשרתי המילואים, האוניברסיטה הבטיחה שכל מילואימניק יסיים את שנת הלימודים והציבה מספר מרשים של פתרונות על מנת שכך יקרה. עד כה לא כל הפתרונות האלו הגיעו לכדי מימוש, הדרישות שלנו הן פועל יוצא של אותן פתרונות ואנחנו עוד מחכים למימוש מלא שלהן. כרגע רבים מהמילואימניקים נאלצים להמשיך להילחם גם בחזית האקדמית. לכן החלטנו כאגודה לצאת במחאה ולקרוא לשינוי מיידי על מנת שכל מילואימניק ומילואימניקית יוכלו לסיים את השנה הזאת כמו שצריך".

ברק רביד יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון הוסיף: "אנחנו עובדים קשה מאוד על מנת שלא יישארו מילואימניקים ללא יכולת אמיתית להשלים את החומר שהם פספסו. אנחנו באותה נשימה יודעים שגם האוניברסיטה עושה מאמצים רבים עבור אותה מטרה, חלק מהקושי הוא תקציבי ועל כן מבקשים גם ממשרד האוצר להירתם עבור משרתי המילואים, אבל ישנם דברים אשר תלויים במוסד עצמו ואותם אנחנו דורשים שהאוניברסיטה תבצע ותעמוד בהתחייבות שלה".

הערב באגודה הודו על כך שבדיונים היו התפתחותיות משמעותיות לטובה ויש תקווה שבימים הקרובים יגיעו להבנות, נמסר מצדם: "ביממה האחרונה אנחנו רואים מאמצים מצד האוניברסיטה להגיע לכלל הפתרונות לפני תקופת המבחנים הקרובה ואנחנו מקווים שהמאמצים והפעולות יביאו להצלחה". דוברות האוניברסיטה ציינה בפנינו, שאת הדיונים הם מקיימים עם האגודה בחדרים סגורים ולא בתקשורת.