ילדי המועצה האזורית אשכול זוכים ללמוד במתחם חינוכי חדש "חוסן" בקיבוץ גבולות, אחרי שהיה בת כחמישה חודשים רחוק מביתם הפרטי והחינוכי.  

מיזם "חוסן ילדינו" שהיה ער לצורך של תושבי האזור שהחלו בחלקם לשוב לביתם, הקים במהירות, תוך עשרה ימי עבודה, מתחם חינוכי לילדי כיתות ד'-ה'-ו'. המתחם החדש כולל מרחבי למידה מרווחים, מתחם הוראה משלבת, חדר מורים, ומתחם שלווה לטיפולים קבוצתיים. רשת צל מסוככת על כל המתחם, כמו כן מצויים בו מתחמי הפוגה ומרחבים מוגנים לשמירה על ביטחונם של התלמידים. המתחם פרוס על שטח כולל של 4.5 דונם.

איש העסקים רוני דואק, שהוא גם יזם ופילנטרופ, הוא העומד בראש המיזם שהקים מתחמים דומים במלונות המפונים וכעת משעתק את השיטה לתחום מועצת אשכול. דואק הצהיר : "מיזם 'חוסן ילדינו' ימשיך ללוות את ילדי העוטף שפונו, גם עם חזרתם הביתה". לדואק ניסיון רב במיזמים חברתיים והוא כבר תרם רבות לחברה הישראלית בפרויקטים שונים. המיזם אולי המפורסם ביותר שלו הוא ציונות 2000, שאותו הקים אחרי רצח יצחק רבין.           

השבוע, ביום ה' 14 במרץ, נחנך המתחם החינוכי בטקס בבית הספר שמ"ש החדש, שבקיבוץ גבולות. השם שמ"ש הוא ראשי התיבות של שלושת בתי הספר שפעלו לפני המלחמה: שדות אשכול, מרחבי אשכול ושחר אשכול, שכעת התאחדו ופועלים כבית ספר אחד. הטקס התקיים בנוכחות ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני. 

מתחם חינוכי חדש בגבולות (צילום: ''חוסן ילדינו'')
מתחם חינוכי חדש בגבולות (צילום: ''חוסן ילדינו'')

רוני דואק, מייסד מיזם "חוסן ילדינו" אמר: "אנחנו נרגשים היום לחנוך את המרחב החינוכי החדש בגבולות. מהיום הארור של ה-7/10 אנחנו מלווים את ילדי המפונים בים המלח ואילת וכבר בשלב הראשון אמרנו כי נמשיך ללוות אותם עם החזרה הביתה". דואק הוסיף והתחייב "חוסן ילדינו" בימים אלה מתכוונת להמשיך לספק מענה לאוכלוסיית המפונים בים המלח ובאילת, כמו גם לאלו שחזרו לביתם בשדרות, אופקים ולראשונה גם בטבריה".

המרחב החינוכי החדש עתיד לשרת כ-250 תלמידי יסודי מכיתות ד-ו השייכים למועצה האזורית אשכול. ב-7 לאוקטובר פונו התלמידים ומשפחותיהם מביתם והתגוררו בחמישה חודשים האחרונים במתחמי בתי המלון בים המלח ואילת. כעת ייהנו התלמידים והמורים מעשר כיתות מרווחות באוהלים מפוארים, ממרחב הוראה משלבת לשימוש היועצת, מחדר מורים חדש ומשני אוהלי טיפול קבוצתיים. הרחבת בית הספר ומספר הכיתות בו באמצעות האוהלים שבמתחם החינוכי החדש, אפשרה לצמצם את מספר התלמידים בכיתה מ-35 ל-25.

הקמת המרחב החינוכי החדש לא מסתיים בהקמה הפיזית של הכיתות. תכנית הלימודים תשלב תכנים חינוכיים תומכי חוסן בהתאם לניסיון ולידע שנצברו בחודשי פעילות המיזם. כפי שצוין, התלמידים יזכו למרחבי טיפול קבוצתיים תוך מתן דגש על היבטי החינוך, החוסן והרווחה בעולמות הרגשיים, הקוגניטיביים והפיזיים. המתחם החדש בגבולות ישמש כאב טיפוס למוסדות החינוכיים הנוספים באזור עוטף עזה.