תלמידות שכבה ח' מאולפנת אמית אוריה בבאר שבע זכו במקום הראשון בגמר תחרות הניסויים "רמון ספייסלאב" של קרן רמון במסגרתה מתחרים תלמידות ותלמידים מרחבי הארץ על האפשרות לבצע ניסוי ישראלי בתחנת החלל הבינלאומית.

חברי הנבחרת הציגו את הניסוי שלהם באירוע הגמר הארצי שנערך בשבוע החולף בבנייני האומה בירושלים בהשתתפות כ-16 בתי ספר מרחבי הארץ. הניסוי החשוב עסק בספיגת חלבון RANK בתנאי מיקרו כבידה בחלל. 'רמון ספייסלאב' הנה תוכנית הפועלת בהובלת קרן רמון (ע"ש אילן, רונה ואסף רמון) בשיתוף סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע ובשיתוף משרד החינוך והיא מאפשרת לתלמידים בארץ ללמוד על ניסויים בחלל ולהתמודד עם שיגור ניסוייהם. כזכור, אילן רמון היה האסטרונאוט הישראלי ה-1, הוא גדל בבאר שבע ולמד במקיף ג' בעיר.

ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ': "התלמידות הזוכות מעוררות השראה ומוטיבציה לחלום הכי רחוק שאפשר, להיות חוד החנית בתחום המדע, פורצות הדרך של המחר, מדובר בהזדמנות שתפתח בפניהן את האפשרות לעסוק בתחום המהווה אחד מהנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל.  יישר כוח למורה שני בן חמו על הובלתה, למנהלת, לצוות החינוכי וכמובן לתלמידות".

מ"מ וסגנית ראש העיר באר שבע, מחזיקת תיק החינוך, ד"ר חפצי זוהר: "התלמידות המוכשרות הפגינו יכולות מתקדמות של יוזמה, חשיבה יצירתית כמו גם יכולות בינאישיות. כך יצמח דור העתיד עם הכלים האופטימאליים להגשמה עצמית ומוכנות מרבית לאתגרי החיים, דור של פורצות דרך שתובלנה את העיר והמדינה להישגים ייחודיים בהמשך דרכן".