אל"י - האגודה להגנת הילד, שמטפלת בנושא הכאוב של התעללות בילדים, פותחת היום בקמפיין ארצי להגברת המודעות לנושא מניעת אלימות בקרב ילדים תחת המסר "לוקחים אחריות, מגינים על הילדים מפגיעה ואלימות".

ממרכזיה ישנה של בזק – למוקד חינוך חדשני
המחאות האנטישמיות בקמפוסים בארה"ב עומדות להסלים: "טרור פסיכולוגי"

עוד יציג הקמפיין את הכפתור הסגול של אל"י – שבאמצעות לחיצה עליו תיפתח התכתבות באמצעות רשת הוואטסאפ ישירות עם מוקד מאויש 24/7 הערוך ומוכן לקלוט את הפניות. לחיצה על הכפתור או חיוג לקו המצוקה 6935* יאפשרו לפונה לדווח באופן מיידי על מקרים של אלימות ולאפשר למטפלים של אל"י להיכנס מיד לתמונה ולהעניק סיוע וטיפול, לעתים מצילי חיים.

לדברי נשיא אל"י ערן צימרין, "עליית הקמפיין דווקא בעת הזו אינה מקרית. מדינת ישראל מתמודדת עם אתגרים רבים מאז השבת השחורה, וגם אנחנו באל"י חווינו ועדיין חווים עלייה דרמטית בנפגעים שטופלו וחוזרים כעת לטיפול בגלל מראות השבת השחורה".

צימרין מוסיף כי גם בהקשר של אלימות בקרב ילדים לא נרשמה ירידה, אלא להפך, ישנה עלייה בכמות הפגיעות. "לכן אנחנו רוצים להגביר את המודעות לפעילות של אל"י, באמצעות הקמפיין, כדי שכל מי שנחשף לאלימות, שומע או רואה אך לא יודע מה לעשות עם המידע ולמי עליו לפנות, כעת יידע שהוא יכול לדווח לנו באמצעות לחיצה על הכפתור ובכך להציל נפשות בישראל".

ערן צימרין נשיא עמותת אלי (צילום: Kopitchinski Reuvenn)
ערן צימרין נשיא עמותת אלי (צילום: Kopitchinski Reuvenn)

פיתוח הכפתור הסגול של אל"י נובע גם מהעלייה המדאיגה במספר האיומים והאלימות שילדים בישראל חווים. זאת כפי שנחשף בדוח השנתי של אל"י שפורסם בתחילת השנה והצביע על גידול של 30% בפניות שהגיעו לטיפול הצוותים המקצועיים. אל"י נתנה מענה לכ־12,090 ילדים וילדות בנוסף לכ־1,000 טיפולי חירום מיידיים שהעניקה לילדות ולילדי עוטף עזה.

מספר הפניות לעמותה בגין פגיעות מיניות עמד על 7,864, ומהווה 65.1% מסך כל הפניות. כ־14% מהפניות, 1,730 במספר, היו בעקבות ובהשפעת מלחמת חרבות ברזל. "אנחנו מחויבים לספק לילדים סביבה בטוחה ומגינה מחד, ומאידך לספק לחברה כלי שבאמצעותו תוכל לדווח לנו על מקרים הדורשים את התערבות הטיפול שלנו במיידי", אומר צימרין.

קמפיין אל"י יכלול שילוט בערים, מודעות בעיתונים, תשדירים וחסויות ברדיו הארצי והאזורי וכן פעילות בנכסים הדיגיטליים של אל"י. חפשו באינטרנט את "הכפתור הסגול".