שביתת הסגל הזוטר בשבע מכללות ציבוריות ובאוניברסיטאות בן גוריון ותל אביב ושביתת הסגל הבכיר ב-10 מכללות ציבוריות נמשכות והיום (שלישי) התקיים על כך דיון בוועדת החינוך בכנסת, בסיומו קרא יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי, לחדש את המשא ומתן עם נציגי המל"ג, ות"ת והאוצר. זהו היום השלישי לשביתת הסגל הזוטר לאחר שדחו את שביתתם בשבוע בעקבות המשא ומתן עם גורמים באוצר. מדובר בשביתת הפורום המתאם של סגל ההוראה הזוטר במכללות הציבוריות וכוח לעובדים בשבע מכללות, עקב טענת הסגל הזוטר לפגיעה מתמשכת בתנאי שכרם. השביתה חלה בשבע המכללות הבאות: המכללה האקדמית כנרת, המכללה האקדמית ספיר, המרכז האקדמי רופין, סמינר הקיבוצים, המכון הטכנולוגי חולון, מכללת אחווה והמכללה האקדמית אשקלון.



רועי צורף, חבר הפורום המתאם ומרצה במכון הטכנולוגי חולון אמר במהלך הדיון כי "שביתה היא תמיד רק אמצעי ולא מטרה כשלעצמה. אם ישכילו משרד האוצר והות"ת לקבל את דרישת ועדת החינוך של הכנסת ולהתחייב בכתב כי מטרת המו"מ היא השוואת תנאי הסגל הזוטר במכללות לתנאי ההעסקה של מקבליהם באוניברסיטאות, נכנס מיד את אסיפות המכללות השונות לדון בסיום השביתה וקיום מו"מ אינטנסיבי. שנה שאנחנו מנהלים מו"מ ללא תכלית. ההכרה של האוצר והור"מ בעוול עליו הצביעו חברי הכנסת בוועדה, הוא הבסיס להמשך המו"מ".



יו"ר ארגון הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת בן גוריון, עמית שמרת, אשר שם השביתה מתקיימת כבר זה השבוע השני, אמר במהלך הדיון כי ״העובדה שאנו נמצאים בעיצומו של השבוע השני לשביתה באוניברסיטת בן גוריון ות״א, והשבוע הראשון לשביתה במכללות, מצביעה על הזלזול שרוכשות הממשלה והאוניברסיטאות לסגל הזוטר, המהווה את החלק המשמעותי והגדול מסגל ההוראה במוסדות האקדמיים".



לדברי נטלי לוי, יו"ר הסגל הזוטר באוניברסיטת תל אביב, ״הנהלת האוניברסיטה ממשיכה לנסות ולחבל במאבקנו הכל כך צודק. השביתה הזו היא של ציבור מוחלש אשר נאלץ להתלות בהשלמות לשכר מינימום, שסובל מאי ביטחון תעסוקתי קשה ושבכל רגע נתון ניתן לפטר כל חבר סגל ללא שום צורך בעילה ממשית. זה הוא מאבק של אלו שכבר אין להם מה להפסיד. מלבד הפגיעה הקשה של ההנהלה בסגל האקדמי הזוטר, ההנהלה פוגעת קשות גם בסטודנטים".



מור"מ (ועד ראשי המכללות האקדמיות) נמסר: "אנו מברכים על הקריאה של יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי לסגל הזוטר להפסיק לאלתר את השביתה ולשוב לשולחן המשא ומתן. ור"מ סבורים שהסגל הזוטר ראוי לתנאים כלכליים מיטביים ולביטחון תעסוקתי, ומקווים להחיל את ההסכם המהפכני שנחתם ב-5 מכללות לכל המכללות האקדמיות הציבוריות".