"בעד פיקוח נגד קיפוח". בעלי מעונות היום הפרטיים הפגינו הערב (שלישי) בקריית הממשלה בתל אביב נגד ההשלכות של חוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות בגילאי לידה עד שלוש. בעלי מעונות היום הפרטיים דורשים בין היתר, הפסקת כל ההליכים נגד כל בעלי מעונות היום המתנהלים נגדם הליכים ברשויות המקומיות, הוספת שימוש כמעונות יום לכל המבנים צמודי הקרקע ודרישות מידתיות בהתאמה למבני המגורים.



ענבר פז גלברט, מנהלת מעון יום פרטי, אמרה ל"מעריב-אונליין" כי "כלו הקיצים, אין לנו אפשרות להמשיך ולקבל בהכנעה את רוע הגזרה ואת העוול אשר נעשה לנו. אנחנו בעד פיקוח באופן חד משמעי ולצד זאת, לא נקבל את ההשלכות הקשות מנשוא של ההיבטים בהם החוק לא מטפל. אנו קוראים למקבלי ההחלטות לשבת ולהתדיין עמנו, לשמוע את עמדתנו ואת זעקתנו. חשוב שזה יקרה כעת, לפני שהעיתוי יהיה מאוחר מידי".



לקראת ההפגנה אמר יניב בר אור, מפעיל מעון יום פרטי בכרמיאל, כי "חוק הפיקוח אמור להיות טוב אבל כרגע הוא מצטייר כמשהו ריק וחסר תוכן. הוא דורש למשל היעדר רישום פלילי אבל אנחנו כבר יודעים שגם מי שטיפלה ביסמין וינטה ז"ל לא הייתה בעלת רישום פלילי אבל גם לא הייתה לה שום הסמכה לא כמטפלת ולא כגננת".



עוד הוסיף בר-אור כי "אנחנו דורשים משרי האוצר, הפנים והעבודה והרווחה והשירותים החברתיים לחתום מיידית על צו הפסקת תהליכים נגד כל מעונות היום הפרטיים ועל הוספת שימוש כמעונות יום לכל מבני המגורים צמודי הקרקע על מנת שהגננות תוכלנה להמשיך ולתת את השירות להורים ואת היחס החם והאוהב שהילדים מקבלים במעונות היום הפרטיים לאורך השנים".